בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

משפחת לבנון: "עסקת הטיעון היא פשע"

"אין הרתעה וחיי אדם הפכו הפקר", כך אומר חיים לבנון, אביו של ינון הי"ד, על רקע כוונת הפרקליטות לבקש לגזור עונש מקל על מבריח השב"חים שהרג את בנו

  • י' אדר תשע"ה - 20:30 01/03/2015
גודל: א א א
ינון לבנון היד
ינון לבנון היד

בבית המשפט המחוזי בבאר שבע התקיים היום (א') דיון בעניינו של סעיד אלנבארי, מבריח שב"חים בדואי אשר הרג לפני שנתיים את ינון לבנון הי"ד, בתאונה מחרידה באזור מיתר בהר חברון. בדיון היתה צפויה הפרקליטות להציג עסקת טיעון אליה הגיעה עם אלנבארי, לפיה יגזרו עליו שלוש וחצי שנות מאסר בלבד.

אלנאברי לא התייצב היום לדיון ולכן נדחתה הצגת עסקת הטיעון לדיון שיערך עוד שלושה שבועות.

מי שדווקא התייצבו בבית המשפט הם בני משפחתו וחבריו של ינון הי"ד, אשר זועמים על עסקת הטיעון. ינון, בן 28 במותו, נהרג לאחר שרכב השב"חים עקף עשרה רכבים בקו לבן, התחמק מניידת משטרה והתנגש ברכבו. כשבועיים קודם לאירוע נעצר מבריח השב"חים כאשר הסיע ברכבו שוהים בלתי חוקיים, אך שוחרר בידי המשטרה.

בני המשפחה הגיעו היום (א') לבית המשפט כשהם לובשים חולצות ועליהן תמונה של ינון הי"ד.

"אנחנו מוחים על כך שהמדינה מקלה בעונשו, והגיעה לעסקת טיעון על שלוש וחצי שנים כאשר אנחנו מדברים על הריגה", אמר חיים, אביו של ינון. "הדעת לא סובלת את זה. החוק מזולזל, אין הרתעה וחיי אדם הפכו הפקר. אנחנו דורשים שינוי בעסקת הטיעון. עסקת הטיעון הזו היא פשע ושערורייה. איך המדינה לא יכולה ולא יודעת לאכוף את החוקים שלה עצמה?". לבנון הוסיף כי העובדה שעסקת הטיעון מוצעת על אף שהנאשם אינו מתייצב לדיונים ומזלזל בהליך המשפטי, חמורה שבעתיים.

חיים סיפר על בנו שנהרג. "ינון היה בחור צעיר מלא קסם אישי, קשור מאוד לחברים ולמשפחה. תמיד הוא היה שמח. היה מוכשר מאוד עם ידי זהב, רגיש, משורר, נגן כינור, איש של בניה בעבודה עברית ואהבת הארץ ואהבת העם בערה בו מאוד מאוד".

בני משפחת לבנון, הנעזרים משפטית בידי ארגון חוננו, מתכוונים להמשיך במאבק ולנסות ולבטל את עסקת הטיעון, כך שמי שהרג את בנם ישהה בבית הסוהר לזמן רב.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד