בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נעצרו חברי כיתת כוננות איתמר – "שערוריה"

שני חברי כיתת כוננות מהישוב איתמר נעצרו בחשד למעורבות בפציעת פורעים ערבים. "זו שערוריה – עוצרים את אנשי הביטחון במקום את הפורעים", אומרים בחוננו

  • יח"צ
  • כ"ט טבת תשע"ה - 16:26 20/01/2015
גודל: א א א

שוטרי היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י עצרו היום (שלישי) שני תושבי איתמר החברים בכיתת הכוננות הישובית, וזאת בחשד שהיו מעורבים באירוע שהתרחש בשבת לפני כשבועיים וחצי, במהלכו נפצעו פורעים ערבים שתקפו על פי החשד כח צבאי.

עוד בנושא:
איתמר: עימותים קשים לאחר גניבת עדר
רבש"ץ הישוב סילק פורעים ונעצר לחקירה

ההתפרעויות באיתמר (עקרבא.נט)

השניים מובאים בידי המשטרה לבית משפט השלום בפתח תקווה וייוצגו בידי עו"ד עדי קידר מארגון חוננו.

אחד העצורים הוא חבר כיתת הכוננות של הישוב והשני חבר כיתת הכוננות של רכס הגדעונים הסמוך. אחד מהם, חייל מצטיין ביחידה מובחרת נעצר היום במהלך שירות מילואים פעיל בעת ששהה בבסיסו.

לפי הדיווחים, האירוע המדובר החל לאחר שערבים גנבו עדר מגבעת אלומות הסמוכה לישוב. חברי כיתת הכוננות הוקפצו יחד עם כוחות צבא ופתחו בסריקות במהלכן אותר העדר. במהלך הסריקות עלה גם חשש לחטיפה של ילדים יהודים שרעו עדר אחר, ולפיכך הוקפצו כוחות נוספים.

במהלך הסריקות התפתחו התפרעויות בהן השתתפו ערבים רבים מהכפר עקרבא, אשר יידו אבנים. על פי הטענות באירוע נפצעו מספר ערבים מירי. בהמשך הגיעו למקום כוחות צבא גדולים שהתעמתו במשך שעות ארוכות עם פורעים רבים מעקרבא, ואילו אנשי כיתת הכוננות חזרו לישוב לאחר שהעדר אותר ונשללה אפשרות החטיפה.

מארגון חוננו המייצג את העצורים נמסר בתגובה:"זו שערוריה. לצערנו שוב בחרה המשטרה לעצור אנשי כוחות ביטחון שביצעו את משימתם בגבורה וביעילות, במקום לטפל בפורעים הערבים. אנו מקווים שהמערכת תתעשת בהקדם והעצורים ישוחררו".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד