בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סמוטריץ' דורש מיעלון לנזוף ברמטכ"ל

בעקבות זלזולו הבוטה של הרמטכ"ל אייזנקוט בערך "הבא להורגך השכם להורגו"

  • ט' אדר תשע"ו - 07:28 18/02/2016
גודל: א א א
הרמטכל וסמוטריץ (דובר צהל והלל מאיר TPS)
הרמטכל וסמוטריץ (דובר צהל והלל מאיר TPS)

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) פנה אמש (רביעי) לשר הבטחון משה יעלון ודרש ממנו לזמן את הרמטכ"ל גדי אייזנקוט לבירור ולנזוף בו בעקבות דבריו קודם לכן בתיכון בבת ים.

"בשיחה שנשא הרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט, בפני תלמידים בבת ים אמר הרמטכ"ל כי צה"ל לא יכול להתנהל על פי סיסמאות וכי מאמר חז"ל 'הקם להרגך השכם להורגו' הוא סיסמא בלבד", הטיח ח"כ סמוטריץ'. "זוהי אמירה בוטה ומזלזלת שאסור שתעבור בלא התייחסות. העקרונות והערכים היהודיים הם התשתית עליהם בנויה מדינת ישראל ועליהם נשען צה"ל. הזלזול בקודשי ישראל ובערכים שליוו את עמינו מזה אלפי שנים לא ראוי ולא תואם את ערכי צה"ל ואת ההתנהגות המצופה מקצין בכיר בו".

לדבריו של סמוטריץ', יש "להבהיר לו באופן שאינו משתמע לשתי פנים את חומרת העניין. על הרמטכ"ל לחזור בו מן מהדברים ולוודא שהתבטאות לא ראויה כזו לא תישנה".

במפגש שנערך אתמול עם תלמידי תיכון בבת ים, נשאל הרמטכ"ל בעל ידי אחד התלמידים בנוגע להוראות הפתיחה באש שלדברי התלמיד הוחמרו וכעת הן מסכנות את הלוחמים בשטח, איזנקוט השיב כי ההוראות הקיימות הן נכונות, והוסיף כי "צה"ל לא יכול לדבר בסיסמאות, כמו 'הבא להורגך השכם להורגו', או 'כל מי שמחזיק מספריים צריך להרוג אותו'".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד