בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סתימת פיות? מעצר והחרמת מודעות

בלשי משטרה עצרו צעיר שברכבו נמצאו מודעות בעניין החייל אלעד סלע החשוד בהדלפת מידע למתיישבים. ארגון חוננו: "סתימת פיות המתאימה למשטרים אפלים"

  • יח"צ
  • י' אייר תשע"ה - 17:14 29/04/2015
גודל: א א א
ארכיון
ארכיון

האם המשטרה מנסה למנוע מחאה ציבורית לגיטימית? צעיר יהודי כבן 23 נעצר בשעות הצהריים (רביעי) בירושלים לאחר שברכבו נמצאו מודעות בעניין החייל אלעד סלע מבת עין המואשם בהדלפת מידע לפעילים בהתיישבות. בלשי משטרה עצרו את רכבו בשכונת קרית משה בבירה, החרימו את המודעות ועצרו אותו לחקירה.

במודעות מתנוססת תמונת החייל עם כיתוב: "אלעד סלע – נעצר בגלל שהעביר מידע לאחיו המתנחלים", ולצד התמונה נכתב "מסירות לעם ישראל, נאמנות לה', ציות לתורה".

המודעה שנתפסה אצל העציר (יחצנים)

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מנסה לברר באיזו עילה נעצר הבחור שכן על פניו במודעה אין כל בעיה חוקית, וככל הנראה יוכל העצור לתבוע את המשטרה בגין מעצר שווא.

"מדובר בצעד נוסף של סתימת פיות המתאים למשטרים אפלים", נמסר מארגון חוננו. "המשטרה והשב"כ שכחו שמדובר במדינה דמוקרטית בה ניתן להביע דעה ומחאה, ואף להצהיר על נאמנות לתורת ישראל, גם אם דעת מאן דהוא לא נוחה מכך. נראה כי מדובר בהמשך המגמה שבהגשת כתב האישום החמור בעבירות ריגול כנגד החייל אלעד סלע, אשר יצא מכל פרופורציה".

כנגד החייל אלעד סלע, בן 25 ואב לשני ילדים המתגורר בבת עין הוגש לפני כשבועיים כתב אישום חמור בגין ריגול מתוך כוונה לסכן את ביטחון המדינה, זאת לאחר שנטען כי העביר לשכנים מישובו בת עין מסמכים אליהם נחשף במהלך שירותו הצבאי כמש"ק מודיעין בחטמ"ר עציון. המסמכים עסקו במעקב השב"כ והמשטרה אחר תנועות תושבים מבת עין, חשדות שעלו נגדם וחקירות שנוהלו בגין ארועי פגיעה בערבים באזור הישוב.

סנגורו עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אמר לאחר הגשת כתב האישום כי "מדובר בכתב אישום שדגל שחור ובעייתי מתנוסס מעליו, כי אני חושב שזו הפעם הראשונה שמהערכת מגדירה רשמית את נוער הגבעות כאויב. "אני חושב שמישהו מאוד ספציפי בחלונות הגבוהים ביותר קיבל החלטה מאוד בעייתית ושנויה במחלוקת, ואני מאוד מקווה שעיון בחומר הראיות יעזור לי כדי להפריך את הטענה הזאת ויהיה מי שימצא לנכון, או בית הדין או הפרקליטות, לרדת מהעץ הזה ולהכניס את התיק לפרופורציות המתאימות".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


7 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד