בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערנות התושבים מנעה פרובוקציה משטרתית

כשהגיע רבש"ץ הישוב עדי עד להרחיק פולשים "ערבים" משטחי הישוב, התברר לו כי מדובר בשוטרים מחופשים. שיחת טלפון קצרה בה נאמר כי התושבים בדרכם עם מצלמות, גרמה לכוחות להתקפל...

  • ה' שבט תשע"ה - 09:52 25/01/2015
גודל: א א א
האוזניה המסוות על אוזנו של הבלש במחופש (סוכנות תצפית)
האוזניה המסוות על אוזנו של הבלש במחופש (סוכנות תצפית)

כשמפקד מחוז ש"י במשטרה, ניצב קובי כהן, פורש מתפקידו בעקבות חקירה פלילית המתנהלת כנגדו, עסוקים שוטרי ובלשי המחוז בפעילות סמויה נגד תושבים בגוש שילה שבבנימין.

ביום שישי האחרון, הבחינו תושבי הישוב עדי עד, המורגלים באירועים ביטחוניים בשטחם, במספר ערבים שהתקרבו לשטחים החקלאיים הסמוכים לישוב. מהר מאוד, הוקפצו חברי כיתת הכוננות למקום יחד עם הרבש"ץ משה תמיר.

רכבם של הבלשים עם לוחית זיהוי ערבית (סוכנות תצפית)

כשהגיע רכז הביטחון למקום, קרא ל"ערבים", לבושי הכאפייה, לעזוב את המקום, ואלו בתגובה ענו לו בערבית שיעזוב הוא את המקום. הרבש"ץ חשש כי מדובר בשוטרים "פלסטינים" והתקשר לצבא ובמקביל צילם את ה"ערבים". בצורה מפתיעה, אפשר לומר, בצה"ל בחרו שלא להיענות לקריאה...

לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים, הגיע למקום סגן מפקד הפלוגה באזור שלא ידע מי הם אותם "ערבים" והחל לנסות לברר את מעשיהם. עד מהרה התברר לו כי מדובר בשוטרי יס"מ שהתחפשו לערבים במטרה לעורר פרובוקציה. הסמ"פ, שכבר הבין במה מדובר, הודיע לרבש"ץ שיעזוב את המקום בזריזות כי ה"ערבים" נמצאים במקום באישור.

אחד הבלשים מחופש לערבי (סוכנות תצפית)

כשחזר הרבש"ץ לביתו, נודע לו כי מספר רכבי משטרה אורבים בקרבת מקום. רכז הבטחון פנה לסמ"פ ואמר לו כי תושבי הישוב הבינו כי מדובר בפרובוקציה והם בדרכם לצלם את השוטרים המחופשים. כאן, פנה הקצין במהירות לשוטרים והודיע להם על תוכן השיחה והללו עזבו את המקום במהירות.

מדוברות היישוב עדי עד נמסר לסוכנות הידיעות תצפית, כי "הפרובוקציה שנעשתה כנגדנו היא מבישה ומסוכנת מאוד, והייתה יכולה להסתיים אחרת לולא התושייה של הרבש״ץ והתושבים. אנחנו מבקשים מהמשטרה לטפל בפורעים הערבים שמגיעים ליישוב פעם אחר פעם במקום לייצר בעיות נוספות".

אחד הבלשים מחופש לערבי (סוכנות תצפית)

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור ביותר שיכל להסתיים באסון. מספר שנים שאנחנו שבים ומתריעים מפני פעולות הפרובוקציה של שוטרי מחוז ש"י, אך הן נמשכות בצורה מסוכנת וחמורה". בחוננו מציינים כי רק לפני מספר חודשים הזהירו מפני הפעלת מסתערבים כנגד יהודים בעקבות אירוע נוסף שאירע בגוש שילה, בעקבותיו הוציאו גם מזכירויות הישובים באזור מכתב חריף למפקד מחוז ש"י.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי הם לא מכחישים ולא מאשרים את פרטי הארוע.

רכב הבלשים מאובזר בסממנים ערבים (סוכנות תצפית)

הבלשים המחופשים לערבים (סוכנות תצפית)

הבלשים המחופשים לערבים (סוכנות תצפית)

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד