בע"ה ח' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פסגת זאב: "ערבים ויהודיות במועדון השכונתי"

הורים בפסגת זאב בירושלים זועמים על כך שמועדון המופעל על ידי המנהל הקהילתי מארח נערים ונערות, יהודים וערבים, ללא הפרדה. "אני מפחדת לשלוח את הילדות שלי למועדון הזה"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ט סיון תשע"ה - 12:54 16/06/2015
גודל: א א א
נוער בפסגת זאב
נוער בפסגת זאב

בשכונת פסגת זאב בירושלים פועל בשעות הערב מועדון 'הבלופ' (bloop) לנוער בגילאי 12 עד 18 (כיתות ז' עד י"ב) והוא מופעל על ידי המנהל הקהילתי בשכונה. במקום נערכים מידי יום פעילויות שונות לילדים ולנוער, אך הורים רבים חוששים מהמסגרת בה נערכות הפעילויות.

"למועדון מגיעים גם נערים וילדים ערבים וכן נערים ונערות ללא הפרדה ובהפרשי גיל גדולים", אומרת לקול היהודי מזי שרון תושבת השכונה. "אני אם לשני ילדות בגילאי 12 ו-13, אני רוצה לשלוח את הבנות שלי למועדון שיהיו להם פעילויות, במיוחד בימי הקיץ הארוכים, אבל אני חוששת לשלוח אותן למקום כזה".

שרון מוסיפה תיאור על המתרחש במקום. "במועדון יש נערים ערבים מפסגת זאב ומשועפט והם יושבים יחד עם נערות יהודיות ומעשנים סיגריות, אוכלים ביחד וצוחקים. אין כאן עניין של גזענות, אני פשוט לא מעוניינת לשלוח לשם את הבנות שלי וכל הזמן לשבת בבית בפחד. אני לא צריכה להסביר כמה ערבים רוצים לתפוס יהודיות ובתור אמא זה מפחיד אותי".

גורם המעורה בפרטים מסר לקול היהודי כי מספר פעמים הוגשו פניות לחברי הנהלת המנהל הקהילתי בשכונה אך אלו מסרבים לטפל בתלונות. "הם עונים לנו שאנחנו גזענים שאנחנו לא מסכימים לערבים להיות בשכונה, כיוון שאלו ערבים מפסגת זאב. הציעו להם להעמיד שומר שיבדוק תעודות זהות בכניסה, כדי שלפחות ערבים משועפט לא יגיעו, אבל הם לא הסכימו", אמר הגורם.

מבנה המנהל הקהילתי בפסגת זאב

לא מדובר רק בתלונה של שרון. "הרבה אימהות פנו למנהל הקהילתי, ויש אימהות רבות שלא שולחות את הילדים למועדון בגלל הסיבות האלו. המקום לא בטוח ופשוט זוועה מה שמתרחש שם". לסיום היא פונה לחברי המנהל ומבקשת: "בבקשה, קחו את הנושא הזה בידיים וטפלו בו".

כששוחחנו עם הרב אברהם זיו הפועל עם הנוער בשכונה הוא הגיב בזעזוע. "אני מזועזע לשמוע זאת. הבעיה כאן היא שכולם מפחדים לדבר על זה. אם היו שומעים לנו הייתי בשמחה פועל בנושא".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד