בע"ה כ"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צפו: "עוד יידעו להעריך את הנוער הנפלא"

הרב דב ליאור והרב יצחק שפירא נשאו אמש דברים בהפגנה שלוותה באלימות קשה מצד השוטרים. הרב ליאור: "לא ירחק היום ועם ישראל יעריך את הנוער הנפלא שרוצה שתבנה פה מדינה שניכרת באורחות חייה כמדינה יהודית"

  • ט' טבת תשע"ו - 12:39 21/12/2015
גודל: א א א
ההפגנה, אמש (הלל מאיר TPS)
ההפגנה, אמש (הלל מאיר TPS)

בהפגנה שהתקיימה אמש (א') בירושלים השתתפו כאלף בני אדם. רבנים ואישי ציבור השתתפו אף הם בהפגנה ונשאו דברים.

הרב דב ליאור נושא דברים (יהודה פרל)

הרב דב ליאור דיבר בשבחו של הנוער שבתוכו גדלו הנערים העצורים: "אנחנו מקווים שלא ירחק היום שבו עם ישראל יידע להעריך את העוז, את הגבורה ואת כושר העמידה של הנוער הנפלא הזה שרוצה שתבנה פה מדינה שיהיה רישומה ניכר שהיא מדינה יהודית בכל אורחות חייה. חזקו אחים יקרים! חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי אלוקינו!", סיים הרב.

הרב יצחק שפירא נושא דברים (יהודה פרל)

הרב יצחק שפירא התייסח בדבריו ליום פטירתו של עזרא הסופר: "עזרא הסופר, בצעקה שלו על ההתבוללות שיש בעם מעורר את כל העם להבדל מהגויים".

| עימותים קשים בין שוטרים למפגינים

בשלב מסויים בהפגנה החלו חלק מהמפגינים לחסום את הכביש. החסימה נמשכה שעה ארוכה מאוד ויצרה עומסי תנועה כבדים באזור הכניסה לירושלים והשכונות הסמוכות.

כעבור זמן ארוך, החלו שוטרים לפנות את המפגינים מהכביש. במהלך העימותים שהתפתחו, דווחו המפגינים על אלימות קשה והתפרעות של ממש מצד השוטרים. מספר מפגינים אף נפצעו כתוצאה מכך.

בתמונות מהזירה ניתן להווכח שהשוטרים נהגו בצורה אלימה ביותר, לרבות שימוש באלות ובגז פלפל כנגד המפגינים.

שוטרים מתיזים גז פלפל לעבר מפגינים (הלל מאיר TPS)

משטרת ירושלים מיהרה לפרסם הודעה לתקשורת לפיה חלק מהמפגינים נהגו באלימות כלפי השוטרים. לטענת המשטרה, מספר שוטרים אף נפצעו במהלך ההפגנה. "המשטרה מכירה בחופש הביטוי אך לא תאפשר פגיעה בשלום הציבור ובכוחות הביטחון הנמצאים במקום במטרה לשמור על הסדר, שלום הציבור ובטחונו כולל אבטחת המפגינים שבחרו להוציא זעמם כלפיהם".

אלימות השוטרים בהפגנה (הלל מאיר TPS)

במהלך העימותים נעצרו שישה מפגינים.

כמה כתבים וצלמי תקשורת הותקפו אף הם במהלך ההפגנה. ביניהם:אלירן אהרון כתב ערוץ 7, צלמת NRG - מקור ראשון, מירי צחי, הלל מאיר מסוכנות TPS ויונתן זינדל מסוכנות פלאש 90. בעקבות כך, שיגר יאיר צ'רטיצקי, יו"ר ארגון העיתונאים מכתב למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בדרישה לחקור את התנהלות השוטרים בהפגנה.

| מאהל מחאה בגשר המיתרים

לאחר ההפגנה, נשארו במקום מספר מפגינים לישון במאהל שהקימו במקום.

ישנים במאהל תחת גשר המיתרים (הלל מאיר TPS)

מאהל מחאה הוקם גם מול ביתם של חברי הכנסת ניסן סלומיאנסקי ובצלאל סמוטריץ' במטרה להפעיל עליהם לחץ פוליטי, בפרט לאור העובדה שהם מהווים חלק מקואליציה שמתקיימת על חודו של קול אחד.

(צילום מסך טוויטר)

חה"כ סמוטריץ' הזמין את המפגינים להכנס אליו הביתה ולדבר איתו בנחת. הוא אף הוסיף והצדיק את המפגינים בציוץ בחשבון הטוויטר שלו ואמר שהמפגינים "צודקים" ו"חייבים לעצור את זה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד