בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"רצח בן ציון - לאומני, ללא שאלה"

ראש מועצת בקעת הירדן בטוח כי רצח אבי בן ציון הי"ד היה פיגוע לאומני ומוסיף כי הדבר היחיד שיביא להרתעה ולביטחון יהיה הכרזת ריבונות על ארץ ישראל

  • אברהם שפירא
  • ט"ו כסלו תשע"ה - 21:30 07/12/2014
גודל: א א א
זירת הפיגוע (חטיבת דובר המשטרה)
זירת הפיגוע (חטיבת דובר המשטרה)

פחות משבוע חלף מאז נרצח הקדוש אבי בן ציון הי"ד בידי ערבים ואותר בצומת מגדלים בשומרון כשהוא פצוע במצב קשה. למחרת הוא נפטר מפצעיו בבית החולים ומיד לאחר מכן הוציא שירות הביטחון הכללי צו איסור פרסום על הפרשייה.

"הם באו לרצוח יהודי. מדובר בפיגוע", קובע ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחיאני בשיחה עם הקול היהודי. "על אם הדרך הם גנבו לו את הרכב", מוסיף אלחיאני ומדגיש "אין פה שום סימני שאלה - זה לאומני".

"היה אדם מיוחד במינו. הם רוצצו לו את הראש". אבי בן ציון הי"ד (באדיבות המשפחה)

על תושבי הישוב נתיב הגדוד שבבקעה, שם התגורר אבי הי"ד וגידל את ארבעת ילדיו, עוברים ימים לא קלים. "התחושות הם לא פשוטות. אבי היה אדם באמת מיוחד במינו. חקלאי ברמ"ח אבריו, יזם חלוץ בעשייה. היה לו משק גדול של פלפלים. היה מבריק מוח, מתמטיקאי מעולה, ענו וצנוע. הצורה שבה הוא נרצח מזעזעת. רוצצו את ראשו בלי טיפה של רחמים. פחדנים", אומר אלחיאני.

לגבי הסוגייא הבטחוני סובר אלחיאני כי הפתרון לא טמון בתגבור הכוחות אלא בהחלת ריבונות ואמירה ברורה כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. "אני לא חושב שתגבור כוחות כזה או אחר ימנע מהחלאות לבצע את הרצח הבא. אי אפשר לאבטח את כל הצירים ביו"ש. העניין הוא שאבדנו את יכולת ההרתעה שלנו. הביטחון העצמי של ה"פלסטינים" הוא גבוה", אומר ראש המועצה ומציע פתרון, "הפתרון היחיד בכדי להחזיר את ההרתעה הוא, שכולם ידעו שזה שלנו ואנחנו בעלי הבית. צריך ריבונות ישראלית. בלי ההכרזה על ריבונות שלנו הם תמיד יבינו שאנחנו חלשים. המסרים שהשמאל משדר הם שאנחנו פה רק באופן זמני ואם הם יעלו לשלטון אז הם יחזירו את כל השטחים. זה גורם לאיבוד ההרתעה " מסביר אלחיאני.

אלחיאני מבטל את הדיבורים אודות ניסיון טיוח של פיגוע לאומני ואומר "כולם יודעים שהחקירה מתמקדת בהיבט אחד ושזה פיגוע לאומני. אני לא חושב שיש תחושה שהם מנסים להשתיק. הראייה, שהרוצחים נמצאים בידי השב"כ. אם היה מדובר באירוע פלילי הם היו במשטרה. לכולם אין ספק שזה אירוע בעל רקע לאומני".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד