בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוב: בג"ץ שינה את חוק המסתננים

בפעם השלישית, שופטי בג"ץ שינו את חוק המסתננים שעבר בכנסת. רובו עבר את מבחן בג"ץ

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ו אב תשע"ה - 19:19 11/08/2015
גודל: א א א
מתקן חולות
מתקן חולות

התיקון השלישי לחוק ההסתננות שעבר בקריאה שניה ושלישית בכנסת, עבר היום (שלישי) בצורה חלקית את מבחן שופטי בג"ץ.

אחרי שבג"ץ פסל פעמים את החוק על סמך פרשנות בחוק היסוד "כבוד האדם וחירותו", דבר שהוביל לביקורת קשה בקרב תושבי דרום תל אביב וערים נוספות הסובלות מריבוי המסתננים האפריקאים, אישר בג"ץ את החוק החדש שעבר תיקון, למעט סעיף אחד. לא תתאפשר החזקתו של מסתנן במתקני השהייה יותר מ-20 חודשים. לטענת השופטים מדובר ב"חוסר מידתיות".

ארגון שמאל לזכויות אדם הגישו עתירה כנגד התיקון השלישי לחוק, וזה כאמור אושר בצורה חלקית על ידי תשעה שופטים שדנו בסוגיא. החוק החדש מאפשר להחזיק מסתננים במשמורת לתקופה של עד שלושה חודשים. "בית המשפט קבע כי בכפוף לפרשנות שהוצגה בפסק הדין להוראות אלה, אין מקום להתערב בהן".

כעת מתקן השהייה 'חולות' מאושר גם על ידי בג"ץ והמסתננים יועברו למתקן לתקופה שלא תעלה על 20 חודשים. מסתננים חדשים שיחדרו לישראל ייכלאו בכלא סהרונים לשלושה חודשים, במקום לשנה כמו שנחקק בחוק הקודם, ולאחר מכן יועברו למתקן חולות. כמו כן, המסתננים הכלואים יידרשו לתייצב לרישום פעם אחת ביום ולא שלוש פעמים כפי שנקבע בתיקון הקודם.

קודם הכרעת בג"ץ, פרסמה שרת המשפטים איילת שקד בדף הפייסבוק שלה את דעתה בנושא. "נוסח החוק שאושר על ידי בית המשפט העליון בפעם הקודמת רך מדי, וההוכחה לכך היא שבחודשים האחרונים תופעת ההסתננות, שכמעט והתגברנו עליה, שבה, ועשרות אפריקנים חדרו לישראל. אם יבוטל החוק בפעם השלישית, המשמעות תהיה הכרזה על דרום תל אביב כמתקן שהייה רשמי למסתננים. מעתה, ובכל שעתיים עד למתן פסק הדין, אעלה סרטונים המתארים את חייהם הבלתי-נסבלים של תושבי דרום תל אביב".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד