בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוב: חיילים בפעילות עם מסתננים

בפעם שעברה הגיב דובר צה"ל ואמר כי מדובר באירוע נקודתי, מה הפעם? ארגון 'סטודנטים למען דרום תל אביב' פנה לשר הביטחון בדרישה לטיפול

  • אברהם שפירא
  • א' חשון תשע"ו - 17:19 14/10/2015
גודל: א א א
התמונה שפרסמו החיילים בפייסבוק חיילים מצייצים
התמונה שפרסמו החיילים בפייסבוק חיילים מצייצים

לפני כחודשיים נחשף בקול היהודי כי'המרכז לקידום פליטים אפריקאים' מעביר סדנאות לחיילי צה"ל. בארגון 'סטודנטים למען דרום תל אביב' פנו אז במכתב לשר הבטחון ולצה"ל כנגד פעילות המסתננים בתוך חיל החינוך ודובר צה"ל הגיב כי "מדובר ביוזמה נקודתית, המקרה הובא לידיעת המפקדים וטופל אל מול הגורמים הרלוונטיים".

אלא שמסתבר כי המקרה הוא לא ממש נקודתי. ביום שישי האחרון נפגשו טירונים מחטיבה 7 של חיל השריון עם ילדי מסתנניםבגינה הציבורית ברחוב אריה דה-מודינה בשכונת שפירא בדרום תל אביב.

התמונה מהפעם הקודמת (פייסבוק)

בארגון 'סטודנטים למען דרום תל אביב' מיהרו לפנות לשר הביטחון, משה (בוגי) יעלון. "בהתכתבות קודמת התרענו בפניך על כך שחיילי צה"ל נפגשים ופועלים בהזדמנויות שונות עם ארגונים התומכים במסתננים בלתי חוקיים בדרום תל-אביב. על אף כי בידינו עדויות למקרים רבים נוספים תשובת משרד הביטחון, כמו גם דובר צה"ל, הייתה כי מדובר באירוע נקודתי".

"כעת אנו מבקשים להביא לידיעתך כי לא היה מדובר באירוע נקודתי, ולמרות תגובת צה"ל מפגשים כאלה המשיכו וממשיכים להתקיים כל הזמן" כתבו הסטודנטים וציינו את פרטי המקרה.

"אף כי אנו מאמינים כי רוב החיילים והמפקדים שלוקחים חלק בפעילות כזו אינם מודעים לכך, משמעות הדבר היא שלמעשה צה"ל משתף פעולה עם ארגונים המקדמים פעילות בלתי חוקית ותומכים בשוהים בלתי חוקיים. לכך יש להוסיף כי כל פעילות 'חברתית' לכאורה אשר תומכת במסתננים פוגעת למעשה פגיעה חמורה בתושבי דרום תל אביב הישראלים, שהם הנפגעים העיקריים מתופעת ההסתננות הבלתי חוקית ושלל המרעין בישין אשר הביאה עמה. אנו סבורים כי לא יעלה על הדעת המצב בו חיילי צה"ל, אשר אמורים לשרת ולהגן על מדינת ישראל, עוסקים בפועל בפעילות אשר פוגעת במדינה ובאזרחיה".

העתקים מהמכתב נשלחו לסגן שר הביטחון אלי בן-דהן, חברי ועדת החוץ והביטחון ודובר צה"ל.

מלשכת דובר צה"ל נמסר לקול היהודי, כי "כחלק מעידוד תרומה לקהילה, התקיימה התנדבות של מספר חיילים במעון ילדים של "מבקשי מקלט". נדגיש כי הפעילות אושרה כמקובל ע"י המפקדים וגורמי החינוך ביחידה ולא נשאה גוון פוליטי. צה"ל אינו מביע עמדתו בסוגיות פוליטיות כלל ובסוגיית ה"פליטים" בפרט".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד