בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוב: מצעד התועבה לא יתקיים בבאר שבע

העייריה, המשטרה ורב העיר התנגדו לקיום האירוע במרכז העיר - המארגנים בטלו "ללא נראות, יהיה המצעד חסר משמעות"

  • ח' תמוז תשע"ו - 09:00 14/07/2016
גודל: א א א

בעקבות התנגדותם של רב העיר וראש העיר באר שבע לאפשר לאירוע התועבה הפרובקטיבי לעבור בשדרות רגר המרכזיות בעיר, סמוך לבתי כנסת ומוסדות חינוך דתי, החליטו אמש (רביעי) המארגנים, כי המצעד, שהיה אמור להיערך היום, מבוטל.

בדיון שנערך אתמול בבג"ץ, דחו השופטים את עתירתם של 'הבית הגאה בבאר שבע' שביקשו לערוך את האירוע במרכז העיר, למרות התנגדות המשטרה, העירייה ורב העיר. "האירוע מהווה פגיעה עמוקה וקשה ברגשות דת", נכתב בנימוק המשטרה להתנגדותה, והוסיפו כי האירוע יגרום "פגיעה קשה ומשמעותית בחופש התנועה, התעסוקה ומרקם החיים וכן ייחסם ציר חירום משמעותי המוביל למרכז הרפואי סורוקה". כמו כן "ייגרם "סיכום ממשי ברמת הסתברות גבוהה לפגיעה בחיי אדם".

המשטרה טענה בדיון כי יש בידיה מידע המודיעיני המצביע על "סכנה לפגיעה ולשימוש בנשק חם משני הצדדים". השופטים, שדחו את העתירה, הציעו לקיים את האירוע ברחובות צדדיים. "אין בשינוי תוואי המצעד פגיעה בחופש ההפגנה ובחופש הביטוי, אלא איזון שהתבקש מחובתו של המשיב לדאוג לשמירה על הבטחון והסדר הציבורי", כתבו.

הארגונים שיזמו את אירוע התועבה, החליטו בתגובה לבטלו והודיעו על קיום הפגנה מול עיירית באר שבע. "היום למדנו כי עיריית באר שבע מפקירה את דמנו ואת דם ילדנו לפוליטיקה שנעשית בכוחנות במחשכים. המאבק הזה הוא רק תחילתה של דרך. הוא לא נגמר, הוא רק התחיל".

את ביטול האירוע הפרובוקטיבי נימקו "ללא נראות, המצעד יהיה חסר משמעות".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד