בע"ה כ"ג ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שקט, מטייחים את הפיגוע

רצח דוד בר קפרא הי"ד בידי פועלים ערבים נעלם מעיני הציבור בעזרת צו איסור פרסום שהוציא בית המשפט לבקשת המשטרה, ומצטרף בכך לשורת אירועים שהושתקו על ידי המשטרה באופן דומה

  • אורי קירשנבום
  • כ"ה תמוז תשע"ה - 22:00 12/07/2015
גודל: א א א

לפני כשלושה שבועות נרצח במושב פדיה שבשפלה דוד בר קפרא הי"ד בידי פועלים ערבים.

בתחילה הוציא בית משפט השלום בפתח תקווה צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי חקירת המשטרה, דבר שאפשר למשטרה להימנע מהצהרה רשמית כלשהי בקשר למניע לרצח ובכך למעשה רצח בר פקרא לא נמנה ברצף אירועי הטרור הרבים שהתרחשו לאחרונה.

התנהלות כזו מצד המשטרה היא איננה דבר חריג. בהיסטוריה הקרובה והרחוקה אירועים רבים הושתקו על ידי המשטרה בעזרת צווי איסור פרסום וגרמו להיעלמות הפרשה מסדר היום הציבורי אף לאחר הסרת הצו.

מקרה בולט שהתנהל כך, הוא הירצחו של נתנאל רועי עראמי הי"ד שנפל אל מותו כשכבלי התמיכה של מערכת הסנפלינג שלו נחתכו בידי פועל ערבי כשעבד ברב קומות בפתח תקווה. אז ניהלה משפחת עראמי, בסיוע ארגון חוננו, מאבק נחוש כנגד המשטרה שלטענתה ניסתה לטייח את הרצח ולהעלים מעיני הציבור את אשר אירע.

בשיחה עם הקול היהודי אומר אוהד עראמי, אחיו של נתנאל הי"ד, שבמקרה שלהם הם הרגישו שהמשטרה מנסה להשתיק את המשפחה, וגם ההכרה ברצח של נתנאל הי"ד כאירוע לאומני, על הזכויות הכרוכות בכך, נועדה להשתיק אותם.

"בהתחלה ניסו לטייח את זה, ואז ראו שזה רץ יותר מדי בוואטסאפים וברשתות החברתיות, אז הגענו למצב שבדיון בבית המשפט (בבקשה להתיר לפרסום את פרטי הפרשה. א.ק.) אמרו לנו – 'טוב אנחנו מכירים בכם כנפגעי טרור ופשוט שבו בשקט'. עד היום המצב נשאר כך. לאף אחד אין תשובות והמצב נשאר כך", אומר עראמי לקול היהודי.

ערמאי טוען שהתנהלות כזו מאפיינת בעיקר אירועי טרור כלפי יהודים. "אם זה היה ערבי - בכלל... מאבו חדיר לא יורדים עד היום, אבל כשמאות יהודים נרצחים סתם כך ברחוב מטייחים את זה", אומר עראמי.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד