בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

IMAGINE – הגרסה הישראלית

אחרי התגובה הישראלית הרשמית לדו"ח שאבאס - מתעוררות יוזמות פרטיות: סרטון תגובה המבוסס על שירו של לנון: Imagine. "אנחנו במלחמה"

  • יח"צ
  • ו' תמוז תשע"ה - 11:25 23/06/2015
גודל: א א א
מתוך הסרטון
מתוך הסרטון

דו"ח שאבאס, שתוצאותיו נחזו מראש, מתחיל לעורר גלים בציבור הישראלי ויוזמות הסברה פרטיות מתחילות לצוץ. כך הוא סרטון התגובה שפרסם אתמול דובר הישוב יצהר עזרי טובי, המבוסס על שירו המונומנטלי של ג'ון לנון – Imagine.

"זהו שיר נפלא עם מסר מלבב - מניפסט של שאיפה לשלום ושלווה עולמיים", משתף טובי, " אבל הצדקנות הזו יכולה להפוך לצביעות מכוערת. האשמת ישראל בפשעי מלחמה היא צביעות ועיוורון שבסופו של דבר יפגע כבומרנג בצדקנים עצמם".

שיר זה, שברבות הימים נהפך למעין המנון של ארגוני זכויות האדם למיניהם ברחבי העולם, מתאר מציאות חלומית ואוטופית של אחווה אנושית בין בני האדם ללא צורך במלחמות נוספות. "דמיינו לכם שאין סיבה להרוג ואין סיבה למות, ושדתות אינן קיימות. דמיינו את כל בני האדם חיים בשלום" [לנון].

בסרטון הקצר משתמש טובי בביטוי Imagine שוב ושוב, אך הפעם בתיאור המציאות כפי שמשתקפת בעיניו של האזרח הישראלי.

"דמיינו טילים שנופלים על עירכם ורוצחים שחופרים מנהרות לרצוח אתכם..".

"הסרטון בנוי במעגלים הולכים ומתרחבים" מוסיף טובי "מתיאור הטרור כלפי מתיישבים ביו"ש, משם לטילים ומנהרות המכוונים כנגד כלל אזרחי המדינה, ממשיך בתיאור המציאות הכללית במזרח התיכון ועד הצביעות העולמית ביחס למדינת ישראל".

"אסור להתבלבל – אנחנו במלחמה וזה לא הזמן להצטנע! כל מי שיכול לתרום בדרכו הייחודית למלחמה האכזרית והאנטי-שמית שמתנהלת כנגד ישראל בעולם – חייב לעשות מעשה", אומר טובי.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד