בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

במקהלות ברכו אלוקים

אחד התלמידים מספר שני סיפורי השגחה פרטית שהיו לאשתו ולו בנוגע להריונותיה

  • ה' כסלו תשע"ה - 17:31 27/11/2014
גודל: א א א
הרשם לעדכונים מהבלוג שלי

אשתי היתה בהריון ראשון, והתלבטנו אם לעשות בדיקת אולטרא-סאונד. מצד אחד ידענו שבחסידות חב"ד ההדרכה היא לא לעשות בדיקה כזו, ומצד שני היו לנו קצת לחצים ופחדים, הרי הרופאים יודעים מה שהם אומרים.

רצינו לשאול את הרב יצחק גניזבורג מה לעשות בנידון, אבל התביישנו.

בלילה אשתי חלמה שהיא שואלת את הרב יצחק האם לערוך את בדיקת האולטרא-סאונד והוא אומר לה לא לעשות. בחלום אחר חלמה שעושים לה את הבדיקה, והיא רואה איך התינוק כולו מכווץ מפחד בגלל הבדיקה. זה בלבל אותנו ולא ידענו מה לעשות.

כמה ימים אחרי כן, אשתי הלכה לשיעור של בית הספר 'תורת הנפש', בו הרב דבר על הפסוק "ויסעו מהר שפר ויחנו בחרדה, ויסעו מחרדה ויחנו במקהלות", וביאר שהמילים "ויסעו מהר שפר ויחנו בחרדה", מרמזות לכך שהמרדף אחרי הריון שפיר גורם לחרדה. ולכן העצה היעוצה לכך היא ההמשך "ויסעו מחרדה ויחנו במקהלות" - שהכוונה היא כפי שנדרש הפסוק "במקהלות ברכו א-להים", שאפילו עוברים שבמעי אמן אמרו שירה על הים...

מאז כל הפחדים חלפו כלא היו, ולא נזקקנו אפילו לשאול שאלה.

"שומר פתאים ה'". מחלקת יולדות

˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜

שומר פתאים ה'

לפני כמה שנים אשתי עברה הפלה והרופאים המליצו, שבתקופה הראשונה שלאחר ההפלה יש למנוע הריון. שאלנו את הרב יצחק גינזבורג מה דעתו, וקבלנו תשובה קצרה:

"שומר פתאים ה'. בשורות טובות!"

הרגשנו שזה ניסיון קשה עבורנו, כי פרשנו את דבריו שהוא בעצם אומר לנו "לזרוק את השכל" וללכת על משהו שעלול להיות הפך הבריאות, מה גם שעדיין לא התאוששנו מהטראומה של ההפלה.

בשבת היינו אצל הורי, ואחרי הסעודה התיישבנו על הספה לקרוא קצת. לפתע נפל מאחד הספרים דף מקורות של איזה שיעור, שמישהו תחב לפני כן לתוך הספר. אני מסתכל על הדף, ובתחתית הדף צד את עיניי המקור הבא:

"שלוש נשים משמשות במוך - קטנה, מעוברת ומניקה: קטנה, שמא תתעבר ושמא תמות, מעוברת, שמא תעשה עוברה סנדל, ומניקה, שמא תגמול בנה וימות. ואיזו היא קטנה מבת י"א שנה ויום אחד עד י"ב שנה ויום אחד, פחות מכאן ויתר על כן משמשת כדרכה והולכת, דברי ר"מ, וחכמים אומרים אחת זו ואחת זו משמשת כדרכה והולכת ומן השמים ירחמו משום שנאמר 'שומר פתאים ה''..."

פתאום כל התשובה קיבלה משמעות שונה. יש מחלוקת בחז"ל מה עושים במקרה כזה, ודעת הרוב היא "שומר פתאים ה'". תשובה קצרה וקולעת! ההשגחה הפרטית שראינו במו עינינו הייתה פשוט מנוף, שבהמשך נשענו עליו בכל פעם שהתעורר קושי נפשי.

˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜
סיפור זה הוא חלק מספר הולך ומתרקם בשם "אור חדש" שייצא בעזרת השם בהוצאת "גל עיני".
כל מי שמוכן לתרום להוצאת הספר סך אלף ש"ח או כפולותיו יזכה, כגודל תרומתו, להקדשה בספר, והעיקר – יזכה להיות שותף בספר המציג לראשונה את הרב יצחק גינזבורג שליט"א ומפעלו באור חדש ואמיתי. לתרומות צרו קשר: orchozer@gmail.
תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד