בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תורה מעל המדע

מתניה אופן מספר על תובנה לגבי עיסוק בתורה ומדע ועל דרישת שלום פרטית שנשלחה באמצע שיעור

  • י"ז טבת תשע"ה - 23:40 08/01/2015
גודל: א א א
הרשם לעדכונים מהבלוג שלי

לסיפור אין נקודת התחלה מוגדרת. הוא מתחיל בכך, שכבר כמה שנים הורי דחפו אותי לכיוון של לימודים אקדמיים ואני לא אצתי לשם. באחד השיעורים של הרב גינזבורג שהיו בישיבת "חורב" בירושלים, לאחר יום עיון של "תורת הנפש", הרב דיבר בשיעור על כך שמי שעוסק בתורת הנפש צריך להיות מומחה גם בקנה מידה של האקדמיה, כדי שהעסק יהיה רציני.

אני, שהייתי עסוק מזה זמן בענייני תורה ומדע, הרגשתי בשיעור שהדברים נכונים אפילו יותר ביחס אלי, בגלל שאחד המחסומים שלי מלהתקדם בעניין הוא שהרגשתי ש'מי אני ומה אני', בסך הכל עשיתי בגרות בפיסיקה וקצת קראתי מדע פופולארי, ואיך אני יכול להגיד משהו בכלל?!

מתניה אופן

מיד אחרי השיעור נגשתי לרב ושאלתי לדעתו מה הוא אומר, האם כדאי שאתחיל בלימודים אקדמיים, וגם ההורים רוצים וכן הלאה.

בתחילה הרב ענה תשובות מאד כלליות בסגנון "אם אתה רוצה, אז למה לא?!". הבנתי שהרב זורם עם הרצון שלי, אבל זה לא הספיק לי. רציתי לדעת מה הוא חושב על זה, לא מה אני חושב, אז התעקשתי. בשלב הזה של השיחה, פניו פתאום נעשו רציניות והוא הביט בי ואמר:

"יש לי הוראה מפורשת מהרבי, שרק בתנאי שלימוד תורה הוא העיקר - גם רוב הזמן בלימוד תורה, וגם רוב העיסוק צריך להיות בה - רק כך אפשר להעלות את המדע".

דרישת שלום פרטית

כשנולד לנו הילד השלישי רצינו לקרוא לו לבנון. קצת חששנו מהשם הזה בגלל האסוציאציות מהחיזבאללה או לבן הארמי...

שלחנו לרב שאלה מה דעתו על כך, והוא כמובן שלח בתגובה רמזים (שאפילו מופיעים באחד הספרים), הוסיף שלדעתו זה שם יפה, והסב את תשומת לבנו לכך, שהשם מופיע בפרשת השבוע - ואתחנן - "ההר הטוב הזה והלבנן"!

וכאילו לא די בכך, בשיעור שהיה יום או יומיים אחר כך, עדיין לפני הברית וקריאת השם, הרב הגיע באמצע השיעור לדבר על הפסוק. פתאום כאילו גלש מהנושא שעליו דיבר, ששייך לתחילת הפסוק, ואמר שני משפטים על סוף הפסוק - חזר על מה שכתב לנו לפני כן בתשובה. מיד לאחר מכן הוא חזר והמשיך בשיעור כאילו לא גלש לשום מקום.

ברגע שהרב דיבר על סוף הפסוק, הרגשנו שהוא נזכר בנו ושלח לנו דרישת שלום פרטית באמצע השיעור.

˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜
סיפור זה הוא חלק מספר הולך ומתרקם בשם "אור חדש" שייצא בעזרת השם בהוצאת "גל עיני".
כל מי שמוכן לתרום להוצאת הספר סך אלף ש"ח או כפולותיו יזכה, כגודל תרומתו, להקדשה בספר, והעיקר – יזכה להיות שותף בספר המציג לראשונה את הרב יצחק גינזבורג שליט"א ומפעלו באור חדש ואמיתי. לתרומות צרו קשר: orchozer@gmail.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


8 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד