בע"ה כ"א תמוז תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המהפיכה הרביעית: האם הפתרון לאנטישמיות הוא לימוד תורה לגויים?

רות המואביה כמודל? מה יש ליהדות להציע בעידן הגלובאלי והאם אימוץ "המהפיכה הרביעית" יכול לשנות את יחסי החוץ של ישראל? לכבוד חג שבועות איתיאל גלעדי בשיחת עומק על הרעיון הנועז של הרב גינזבורג

  • עמיחי שילה, הקול היהודי
  • ג' סיון תשפ"ד - 15:41 09/06/2024
גודל: א א א

לקראת חג השבועות והעיסוק ברות המואביה, הגיורת המפורסמת ביותר, ישבנו עם איתיאל גלעדי לשוחח על מהפיכת הלימוד תורה לגויים שאותה מקדם הרב יצחק גינזבורג.

התפיסה המקובלת בקרב היהודים היא שלימוד התורה נועד לעם ישראל, ושהיהדות לא עוסקת בקירוב גויים וב"מסיון", וזאת בניגוד לנצרות והאסלאם.

הרב יצחק גינזבורג החל לדבר לפני כעשור על "המהפיכה הרביעית" בלימוד התורה. 
המהפיכה הראשונה בלימוד התורה, הסביר הרב, היא כתיבת התורה שבכתב. המהפיכה השניה היא האישור לקבל שכר על לימוד התורה, והמהפיכה השלישית שמתחוללת בעיקר בדורות האחרונים היא לימוד התורה לנשים, אותו עודד הרבי מליובאוויטש.

הרב גינזבורג עורר כי הגיע הזמן למהפיכה הרביעית והיא לימוד התורה לכל באי העולם וגילוי התורה גם לגויים. גישת הרב גינזבורג היא כי "שינוי הראש" בנוגע לאומות העולם צריך להשפיע לא רק ברמה הפרטנית אלא גם על מדיניות החוץ של ישראל, ההתמודדות עם האנטישמיות, ובעיקר על דרך ה"עשה טוב" בהצעת חזון היהדות לעולם בעידן הגלובאלי.

בשיחה עם איתיאל, עורך ספריו ותלמידו הקרוב של הרב גינזבורג, ניסינו להבין את שעומד מאחורי קריאת הרב למהפיכה רביעית שתחולל שינוי בין לאומי ביחס לתורה ולעם ישראל.

האם לא מדובר בשינוי גדול מידי? מה המקורות ההלכתיים והרעיוניים עליהם מתבסס הרב גיזבורג, ומה היחס בין לימוד תורה לגויים, לבין גיור הלכתי מלא? האם יש קשר למדיניות החוץ של ישראל בתקופת המלחמה והיחס לאומות העולם, ומה עם מליוני הניצוצות של זרע ישראל שנטמעו בגויים לאורך השנים בשל תופעת ההתבוללות הקשה?

איתיאל גלעדי, בן 45, גדל בעיר העתיקה בירושלים, עוסק בעריכת ספרי הרב גינזבורג שליט"א ומלמד חסידות.

מה שכלי התקשורת לא מספרים לכם - הצטרפו עכשיו לעדכונים מהקול היהודי>>

ניתן להאזין לפרק זה ולהסכתים נוספים של הקול היהודי, באמצעות אפליקציות הפודקאסטים השונות, באתר הקול היהודי, וכן באמצעות שיחת טלפון.

באפלקציות ההסכתים
ביוטיוב
בטלפון: 02-3139327

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 22 מהשבוע האחרון