בע"ה ה' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הטרדת פעילות השמאל בידי ערבים - ניצול של ציבור חלש ● מאמר מערכת

פרשת הטרדות מיניות שעברו פעילות שמאל קיצוני על ידי ערבים, עימם היו שותפות להפגנות האלימות הן ללא ספק תסריט אירוני. בשונה מהתדמית אותה מנסים ארגוני השמאל הקיצוני ליצור, מדובר באנשים בעלי תא משפחתי וזהות לאומית חלשים. גם הערבים מבחינים בכך – ומנצלים זאת עד תום.

  • כ"ה אדר תשע"ב - 23:39 19/03/2012
גודל: א א א








[caption id="attachment_28095" align="alignleft" width="300" caption="מנצלים חולשות. פעילי שמאל וערבים בבלעין (ויקיפדיה)"]




פרשת הטרדות מיניות שעברו פעילות שמאל קיצוני על ידי ערבים, עימם היו שותפות להפגנות האלימות הן ללא ספק תסריט אירוני, מעבר לצער על הפגיעה באותן נשים. בשונה מהתדמית אותה מנסים ארגוני השמאל הקיצוני ליצור, מדובר באנשים בעלי תא משפחתי וזהות לאומית חלשים. גם הערבים מבחינים בכך – ומנצלים זאת עד תום.

בשנתיים האחרונות דווחו כעשרה מקרים של ניסיונות אונס והטרדה מינית שעברו פעילות שמאל קיצוני על ידי ערבים, כך דיווח לאחרונה עיתון הארץ. אחת מהן אף עברה אונס לכאורה בכפר סמוך לבית לחם.
מייל קבוצתי שנשלח בזמנו ברשימות התפוצה של ארגוני השמאל הקיצוני, הזמין את הפעילות לסדנה טיפולית שתסייע להן להתמודד עם הטרדות שחוו, "בהקשר של פעילות נגד הכיבוש". עקבותיה של המודעה נמחקו מהרשת כמעט לחלוטין, לאחר הפרסום השלילי שהביאה בעקבותיה.
כבר לפני שנתיים התחוללה סערה בקהילת ארגוני השמאל הקיצוני, כאשר פעילי ארגון האנרכיסטים 'סולידריות שייח' ג'ראח', קרא לפעילותיו להגיע להפגנות האלימות נגד מתיישבי השכונה, כשהן לבושות ב'לבוש שיתחשב בתושבים ובמרחב הציבורי', אלו הערבים כמובן, למי שתהה אם פרץ של אהבת ישראל פתאומית גאה לפתע באנרכיסטים.
נגד קומץ של נשים שזעמו על הדרישה האנטי ליברלית לשיטתן, הועלתה הטענה כי יש לשקלל את הדרישה לשוויון ושחרור האשה, לבין המאבק בכיבוש, שהוא מאבק חשוב יותר. היו שהמליצו לטפל בבעיה "בתוך הקהילה" ולא לשבור את הכלים על ידי הפסקת ההפגנות המשותפות או פנייה למשטרה.
חזקים חלשים
באופן מפליא, מקהילה שמצטיירת כחזקה, בעלת הון חברתי של ידע ואיכות אישית, היה מצופה כי תופעת הפגיעות המיניות תידון ותטופל באופן ענייני, חוקי ובעיקר גלוי.
פעילי השמאל הקיצוני, נהנים מתדמית של אנשים חדורי להט, בעלי עוצמות אידיאולוגיות שבאות לידי מימוש בעולם המעשה.
כשמתבוננים מעט יותר לעומק מתברר כי מדובר בשכבה חלשה, ורובדי החולשה משתלבים זה בזה.
אם נחזור למאפיינים האישיים של אחוז גבוה מפעילי השמאל הקיצוני, נקל יהיה להבחין כי הם סובלים מתא משפחתי חלש, מסטיות מיניות ונטיות לא טבעיות.
גילויי האמפטיה והאהדה שמפגין השמאל הקיצוני לאויב הערבי, בהפגנות האלימות, או בהשתתפות במסיבת שחרור למחבלים ששוחררו בעיסקת שליט, יחד עם שנאה וניכור כלפי אחיהם היהודים מלמדים כי קיימת השקה בין החולשה האישית לחולשה הלאומית, ממנה הם סובלים בשל זהות יהודית חלשה.
מנצלים חולשות
לפני כחודשיים התכנסה ועדת העליה והקליטה של הכנסת לדיון חירום. על הפרק עמד פרסום בכלי התקשורת בדבר חטיפת בנות בידי בדואים. מדובר בעיקר בבנות מקהילת עולי אתיופיה.
על פי נתונים שעלו בדיון, מדי שנה יוצרות כ1000 בנות יהודיות קשרים עם ערבים. רובן מגיעות ממשפחות מצוקה ומקרב ציבור העולים.
בדומה לאותן בנות, גם במקרה של אנשי השמאל, מנצלים הערבים ניצול כפול את התא המשפחתי החלש, והזהות היהודית הרופפת.
אם כבר מנצלים לצרכים לאומיים, למה לא לנצל עד הסוף...
 
תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד