בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מרגל החיזבאללה: נהג ותיק בחברת 'אגד'

עסאם משאהרה, ערבי מירושלים שנסע ללבנון ויצר קשר עם אנשי חיזבאללה בכדי לרגל עבורם, נידון ל-3.5 שנות מאסר בלבד. עד למעצרו שימש משאהרה כנהג אוטובוס בחברת אגד בירושלים קרוב ל-18 שנה

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • י"ז חשון תשע"ד - 16:49 21/10/2013
גודל: א א א
עסאם משאהרה, ערבי מירושלים שנסע ללבנון ויצר קשר עם אנשי חיזבאללה בכדי לרגל עבורם, נידון ל-3.5 שנות מאסר בלבד. עד למעצרו שימש משאהרה כנהג אוטובוס בחברת אגד בירושלים קרוב ל-18 שנה
[caption id="attachment_54156" align="aligncenter" width="100%"] אוטובוס בירושלים (יח"צ) אוטובוס בירושלים (יח"צ)
עסאם משאהרה, ערבי מג'אבל מוכבר עבד עד למעצרו כנהג בחברת אגד בירושלים מזה 18 שנה. היום (ב') הוא נידון ל 3.5 שנות מאסר בגין עבירות ריגול עבור חיזבאללה. הוא הורשע בעבירה של איסור יציאה מהארץ לשטח אויב, מגע עם סוכן זר, קשירת קשר ומסירת ידיעה העלולה להביא תועלת לאויב.
על פי כתב האישום שהוגש נגד הנהג הותיק שזכה לאמונם של יהודים רבים, החליט משאהרה לפני כשנה וחצי ליצור קשר עם אנשי ארגון הטרור חיזבאללה בכדי לסייע להם.
הוא הזמין טיסה לו ולאשתו ללבנון, והתאכסן בבית מלון. ביודעו שרובע דאחיה בבירות הוא מעוז חיזבאללה, ניגש משאהרה לבית הקברות שבו קבורים רבים מאנשי חיזבאללה ברובע וביקש מהשומר ליצור קשר עם אנשי חיזבאללה. למחרת יצרו איתו קשר שני אנשים שהובילו אותו למתקן של חיזבאללה שם נשאל שאלות רבות על ישראל. הוא הגיש לשניים מתנה שהכין עבור אנשי ארגון הטרור וענה לשאלותיהם.
למחרת נפגשו שוב ומשאהרה קיבל תוכנת הצפנה מטכנאי של החיזבאללה שהסביר לו כיצד להתקין אותה וליצור קשר עם אנשי הארגון. את התוכנה החביא באריזה של משחק מחשב לילדים. הוא קיבל מאיש חיזבאללה 1,500 דולר בכדי שיקנה בארץ מחשב נייד עמו יצור קשר עם הארגון.
כשהגיע לארץ קנה משאהרה מחשב נייד, התקין את תכנת ההצפנה ואף פתח חשבון פייסבוק בכדי ליצור דרכו קשר עם החיזבאללה. לאחר חדשיים נעצר. במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עמו הובהר כי לא יטען ביד התביעה שנוצר קשר בינו לבין החיזבאללה לאחר שובו לארץ.
לטובתו של משאהרה התגייס חברו מהעבודה רבת השנים בחברת אגד. מוטי נדב, המכיר אותו מזה כ-17 שנה מעבודתם המשותפת ציין בפני בית המשפט את "אופיו הנאמן, הטוב, הנדיב והחברי", של משאהרה. הוא אף תיאר כיצד סייע משאהרה לפצועים באחד מפיגועי האוטובוסים ברחוב יפו בירושלים. לטענתו הוא חבר לאנשי החיזבאללה מתוך סקרנות בלבד.
הפרקליטות ביקשה לדון אותו לחמש שנות מאסר. סנגורו טען מנגד כי עצם הפיטורים מחברת אגד בה עבד שנים כה רבות, הם עונש מספק. בסופו של דבר קבע השופט משה יועד הכהן כי נהג האוטובוס הותיק ירצה 3.5 שנות מאסר.
 
תגובות (14) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


5 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד