בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תביעה: "הכירו ברצח ואונס בתנו כפעולת טרור"

שבע שנים לאחר שנאנסה ונרצחה באכזריות בידי ערבי שעבד בשוק בבית שמש, תובעים הוריה של הילדה ליפז חימי הי"ד את רשויות המדינה ודורשים כי יכירו בהם כנפגעי פעולות איבה. יומיים קודם רצח הילדה, רצח הפועל תושב בית שמש אצלו עבד \r\n

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • כ"ב סיון תשע"ג - 09:12 31/05/2013
גודל: א א א
שבע שנים לאחר שנאנסה ונרצחה באכזריות בידי ערבי שעבד בשוק בבית שמש, תובעים הוריה של הילדה ליפז חימי הי"ד את רשויות המדינה ודורשים כי יכירו בהם כנפגעי פעולות איבה. יומיים קודם רצח הילדה, רצח הפועל תושב בית שמש אצלו עבד 
[caption id="attachment_65716" align="aligncenter" width="300" caption="ליפז חימי הי''ד (המשפחה)"]
הוריה של הילדה בת ה-8 ליפז חימי הי"ד שנאנסה ונרצחה באכזריות בידי ערבי בבית שמש, הגישה כנגד רשויות המדינה תביעה אזרחית, כך נודע לקול היהודי. ההורים דורשים כי יוכרו כנפגעי פעולות איבה ודורשים פיצוי על רשלנות עיריית בית שמש והמשטרה שלדבריהם ידעו על הימצאות קבוצות שב"חים ערבים, ובהם הרוצח, בשוק בעיר ולא עשו דבר.
חימי נרצחה לפני שבע שנים בה' באייר, יום העצמאות של מדינת ישראל. הוריה של חימי טוענים כי מועד הרצח לא היה סתמי. הרוצח הוא אנואר אחדוש, ערבי ירדני שהיגר לישראל והשתקע בכפר בית צוריף בגוש עציון. הוא עבד בעבודות מזדמנות בשוק בבית שמש כשהוא שוהה בישראל שלא כחוק (שב"ח).
יומיים קודם לכן, בערב יום הזיכרון, רצח אחדוש באכזריות את דוד בן חמו הי"ד, תושב בית שמש אצלו הועסק בשיפוצים. לאחר יומיים בהם עבד אחדוש אצל בן חמו בהנחת בלוקים, הוא פרץ לביתו בשעת לילה מאוחרת, היכה אותו במכות גרזן רבות בראשו והצית את גופתו. הכבאים שהוזעקו למקום בידי שכנים שהבחינו בשריפה, גילו את הגופה במצב מחריד.
בני משפחת חימי טוענים כי לאחר רצח בן חמו, תכנן הרוצח לפגוע בחיילת במהלך יום הזיכרון. משנכשלה תכניתו החליט לרצוח את בתם. בנוסף נכתב בכתב התביעה כי גם בירדן רצח אחדוש אדם ולאחר שנשפט נמלט מהמדינה.
כתב התביעה: "כוחות הבטחון ידעו שהרוצח נמצא בבית שמש"
"התובעים טוענים, כי דבר שהותו של הרוצח המסוכן בשוק בית שמש הייתה ידועה לשלטונות הבטחון, או אמורה הייתה להיות בידיעתם, והימנעותם ממעצרו גרמה לרצח בתם", נכתב בכתב התביעה בו נתבעים מדינת ישראל, עיריית בית שמש ומשטרת ישראל.
בעקבות הרצח המזעזע הוגדרה האם כבעלת 70 אחוזי נכות בתחום הנפשי. ההורים דורשים להכיר בהם כנפגעי פעולות איבה כיון שברור שהרצח בוצע ממניע לאומני.
ביום הרצח הלכה ליפז בת השמונה בשוק הסמוך לבית הוריה כאשר הרוצח שידל אותה להתלוות אליו והבטיח כי יביא לה כסף. הילדה הקטנה עלתה איתו לגרם מדרגות בשוק, שהמשטח שמעליו היה משכנם של השב"חים הערבים. הרוצח התנפל על הילדה, אנס אותה וחנק אותה למוות. לאחר מכן גלגל אותה בתוך שמיכה.
צוות חקירה של ימ"ר ירושלים חקר את רצח הילדה ועצר את הפועלים השב"חים שהיו בשוק באותה שעה. תחילה טען אחדוש כי אינו קשור לרצח אך משנכנס מדובב לתאו, סיפר לו כי רצח ואנס את הילדה וכי רצח יומיים קודם לכן גבר נוסף בבית שמש. החוקרים והמדובב היו מופתעים. צוות החקירה כלל לא ידע על רצח בן חמו כיון שהרצח טופל בידי יחידה אחרת בימ"ר ירושלים. בנוסף, המדובב לא ידע כי הילדה גם נאנסה. הודאתו של הרוצח היתה כמעט מושלמת. הוא ידע פרטים מוכמנים רבים על שני המקרים ובשלב מסויים הודה בפני החוקרים בשני המקרים.
[caption id="attachment_65711" align="alignleft" width="100%" caption="דוד בן חמו הי''ד"]
במהלך המשפט חזר בו הרוצח מהודאתו והחל למסור גרסאות סותרות ושקריות אחת אחרי השניה. בסופו של המשפט הורשע במעשי הרצח, האונס וההצתה ונגזרו עליו שני מאסרי עולם. העניין הלאומני לא עלה מצד הפרקליטות ובית המשפט, וזאת למורת רוחן של שתי המשפחות.
העלמה שיטתית של הפן הלאומני
תמר בן חמו, אחותו של דוד בן חמו הי"ד זעמה אף היא על כך שהאירוע הוגדר כפלילי. "אחי נרצח על קידוש ה' כשישן במיטה", אמרה בן חמו. "יום אחר כך הרוצח רצח ילדה בת שמונה חפה מפשע אז מה פה פלילי?".
רות ימיני, סבתה של ליפז הי"ד אמרה לכלי התקשורת לאחר גזר הדין כי היא מאוכזבת מהעונש. "רצח תמורת רצח, זה מה שצריך להיות".
כעת הגיע העניין לבית המשפט המחוזי בתל אביב. לפני עשרה ימים התקיים דיון בו קבעה השופטת דליה גנות כי בתוך שלושה חודשים יגיבו הנתבעים לטענות, ובעוד חמישה חודשים יתקיים קדם משפט. בנוגע לדרישה להכרה בבני המשפחה כנפגעי פעולות איבה אמרה השופטת כי היא אינה מוסמכת לדון בטענה וכי ישנו צורך בהגשת עתירה מנהלית או פנייה לבג"ץ.
יש לציין כי "העלמת" הרקע הלאומני למקרי תקיפה של יהודים ובעיקר יהודיות בידי ערבים, הפך לתופעה במדינת ישראל. בראיון לקול היהודי סיפרה לאחרונה עו"ד רוני אלוני סדובניק כי "יש כשל מערכתי של המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט שלא להתייחס לפגיעה בנשים כפעולות איבה ובאופן כללי להציג כמה שפחות אירועים כפעולות איבה". את הדברים אמרה סדובניק ביחס לאונס בגן העיר בתל אביב כאשר שב"ח ערבי מאיזור שכם אנס באכזריות נער ונערה. גם במקרה זה דורשת נפגעת האונס להכיר בה כנפגעת פעולת איבה.
תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד