בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פולארד מסרב להשתחרר תמורת שחרור מחבלים

על רקע העסקה המתגבשת להארכת "המשא ומתן המדיני", בה ישוחרר יהונתן פולארד תמורת מאות מחבלים ערבים והקפאת הבנייה ביו"ש, סרב פולארד להתייצב לשימוע בעניינו בכלא ברטנר באמריקה. גינויים רבים נגד העסקה.

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ב' ניסן תשע"ד - 10:46 02/04/2014
גודל: א א א

על רקע העסקה המתגבשת להארכת "המשא ומתן המדיני", בה ישוחרר יהונתן פולארד תמורת מאות מחבלים ערבים והקפאת הבנייה ביו"ש, סרב פולארד להתייצב לשימוע בעניינו בכלא ברטנר באמריקה. גינויים רבים נגד העסקה.

\
r\n[caption id="attachment_84866" align="aligncenter" width="398"]"לנתניהו אין אומץ לדרוש את שחרורו של פולארד". ביבי נתינהו וג'ון קרי (יח"צ) "לנתניהו אין אומץ לדרוש את שחרורו של פולארד". ביבי נתינהו וג'ון קרי (יח"צ)

המרגל היהודי יהונתן פולארד, סרב אתמול (שלישי) להגיע לשימוע שנערך עבורו בכלא ברטנר, הכלא השמור ביותר באמריקה, בו הוא כלוא למעלה מ-28 שנים.

סרבו של פולארד הגיע אחרי הפרסום כי בין אמריקה לישראל התגבשה עסקה, לפיה הערבים יאריכו את המשא ומתן, פולארד ישוחרר חזרה לביתו, ובתמורה, מדינת ישראל תשחרר את המחבלים שרצחו יהודים לפני הסכמי אוסלו כפי שסוכם שייעשה במסגרת "הפעימה הרביעית", עוד 400 מחבלים נוספים ללא "דם על הידיים" וכן תקפיא את הבנייה בשטחי יהודה ושומרון.

פולארד, שמצבו הבריאותי קשה מאוד ואף אושפז לפני כשלושה שבועות בבית החולים בקורליינה, התנגד גם בעבר לשחרור מחבלים תמורת שחרורו הוא.

על פי העסקה, פולארד היה אמור להגיע לביתו בישראל כבר לליל הסדר.

"לנתניהו אין אומץ לדרוש את שחרורו של פולארד"

גינויים על קיומה של עסקה זו, בה ישוחרר פולארד תמורת מחבלים ערבים, נשמעה מקשת רחבה.

חבר הכנסת מוטי יוגב אמר אמש, כי "הדרישה לשחרר מחבלים רוצחים שפלים תמורת שחרורו של יונתן פולארד מהכלא בארצות הברית היא שפל מוסרי מבית מדרשם של אובמה וקרי. צריך לקרא לדבר בשמו - יונתן פולראד מוחזק אצל האמריקאים כבן ערובה וזה מזכיר לי יותר מדי אירועים של פיגועי מיקוח בו המחבלים דורשים לשחרר רוצחים תמורת בן הערובה".

"ארה"ב מחזיקה בו כדי לסחוט את ממשלת ישראל לשחרר רוצחים ולהקים את המדינה הפלסטינית שתסכן ממשית את מדינת ישראל. חבל שראשי מעצמת העל ירדו לשפל מוסרי שכזה. אל לנו כעם ישראל להיגרר ולהיות שותפים לשפל מוסרי זה".

"עם ישראל חי וידע לעמוד איתן מול סחטנות המחבלים והמשתפים פעולה איתם. אני קורא לשרינו ולראש ממשלתנו לשמור על ביטחון עם ישראל, על מוסריותנו ועל שלימות ארצנו", חתם יוגב את דבריו.

ח"כ דני דנון אמר, כי "ישראל היא המדינה היחידה בעולם שהפרה את מערכת הצדק שלה על ידי שחרור חוזר ונשנה של טרוריסטים ורוצחים מסוכנים שלא הביעו חרטה על מעשיהם בחזרה אל החברה כשהם פטורים מעונש. אף מדינה בעולם לא עשתה זאת אי פעם!".

בועד מתיישבי השומרון אמרו, כי "לנתניהו אין את האומץ הלאומי לדרוש מהאמריקאים את שחרורו של יונתן פולארד, כנהוג בין מדינות ידידותיות, ותחת זאת הוא נכנע לדרישה לשחרר מאות מחבלים ורוצחים, כתנאי לשחרורו".

"העסקה המתגבשת נועדה לסנדל את נאמני ארץ ישראל ולאפשר לערבים לחגוג ניצחון נוסף על מדינת ישראל", אמרו בוועד והוסיפו, "ניהול המשא ומתן המתרפס עם הערבים על ידי ציפי לבני דירדר את חוסנה המדיני של ישראל. אילו ממשלת ישראל הייתה עומדת איתן מול ניסיונות הסחיטה של הערבים והאמריקאים היא זו שהייתה מציבה אולטימטום כי המשך המשא ומתן כרוך בשחרורו של פולארד".

שר החקלאות יאיר שמיר אמר, כי "שרבוב שמו של פולארד בעסקה להארכת המו"מ הוא שעטנז שיש להתנגד לו כבר עכשיו. הפלסטינים ממשיכים להציב אוסף של דרישות חצופות ומסוכנות, כמו שחרור מרצחים נוספים או דרישה להקפאת הבניה ביהודה ושומרון. פולארד איננו קשור לסוגיות אלה כלל ועיקר. במידה שההצעה להאריך את המו"מ תובא להצבעה בהתניית שחרורו של פולארד - אתנגד לכך ולא אצביע בעד המהלך".

עוד בנושא:

"פולארד ישוחרר עד פסח בתמורה למאות מחבלים"

דיווח: ארה"ב הציעה לשחרר את פולארד תמורת מחבלים

הערב: תפילה להצלתו של יהונתן פולארד בירושלים

תגובות (9) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד