בע"ה כ"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

10,000 ₪ למי שיביא את אריה דרעי לדין תורה

לאחר שכשלה בניסיונותיה לזמן את אריה דרעי לדין תורה, פרסמה הבוקר גאולה הרשקוביץ, ששכלה את בנה ובעלה בפיגועי טרור, מנשרים סמוך לביתו של דרעי, בהם מובטח פרס של 10,000 ₪ למי שיצליח להביא את דרעי 'לדין תורה' אליו זומן

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • כ"ח אדר תשע"ג - 12:28 10/03/2013
גודל: א א א
לאחר שכשלה בניסיונותיה לזמן את אריה דרעי לדין תורה, פרסמה הבוקר גאולה הרשקוביץ, ששכלה את בנה ובעלה בפיגועי טרור, מנשרים סמוך לביתו של דרעי, בהם מובטח פרס של 10,000 ₪ למי שיצליח להביא את דרעי 'לדין תורה' אליו זומן
[caption id="attachment_53842" align="aligncenter" width="420" caption=""אחראי לרצח יקירנו" דרעי ורבין (זיו קורן לע''מ)"]
לאחר שהתעלם מההזמנות ששלח אליו בית הדין, להתייצב לתביעה שהגישו כנגדו נפגעי טרור על חלקו בהסכמי אוסלומוצע כעת פרס כספי למי שיוביל להבאתו של אריה דרעי, מראשי תנועת ש"ס, לדין תורה.
הבוקר (א') חולקו מנשרים במאות תיבות דואר בשכונת הר נוף בירושלים, בה מתגורר דרעי לצדם של בכירי ש"ס בראשם מנהיג התנועה הרב הרב עובדיה יוסף. במנשרים פונה הגב' גאולה הרשקוביץ לשכניו של דרעי, בבקשה לסייע לה ולהביאו לדין תורה בגין מעורבותו, לדבריה, בסיוע למרצחי בעלה אריה ובנה אסף הי"ד, שנרצחו כתוצאה ישירה של הסכמי אוסלו ובכלי הנשק אותם מסרה לידיהם ממשלת ישראל.
במנשרים שחולקו מבטיחה הרשקוביץ פרס כספי בסך עשרת אלפים ₪ למי שיצליח להביא את דרעי לדין התורה ממנו הוא מתחמק. "אריה דרעי מתעלם מהוראת הדיינים וכדי לטשטש את חומרת מעשיו מעיני הציבור הוא מפטיר אמירות מזלזלות בדרישה שלנו לדין תורה ואומר כי מדובר בתנכלות פוליטית זולה", כתבה גאולה הרשקוביץ. "כדי לעשות מעט צדק, כדי להביאו לדין תורה, אני פונה אליכם".
[caption id="attachment_58776" align="aligncenter" width="234" caption="אריה ואסף הרשקוביץ הי''ד"]
בית הדין: לדרעי אסור להתמנות לתפקיד שררה
לפני כחדשיים וחצי הגישה הרשקוביץ תביעה נגד דרעי בבית הדין של הרב אברהם דוב לוין, הרב גדליהו אקסלרוד והרב יצחק חקק. הרשקוביץ תבעה את דרעי על חלקו בהסכמי אוסלו שגרמו לרצח אלפי יהודים ופציעתם של עשרות אלפים. ההזמנה נמסרה לדרעי כדין אך הוא לא התייצב לדיונים שנקבעו בעניינו.
מזכירו של דרעי טען כי רק מועצת חכמי התורה של ש"ס שמינתה אותו יכולה לדון בעניין. אולם פניות חוזרות ונשנות וניסיונות לפתוח תיק במועצת חכמי התורה בעניין לא צלחו, כך גם דרישה ממזכירו של דרעי לעדכן כיצד ניתן ליצור קשר עם מועצת חכמי התורה, שלא הובילה למענה.
[caption id="attachment_58780" align="aligncenter" width="357" caption=""נתת רובים בידם להורגנו" - הפלאייר שהופץ בהר נוף"]
בעקבות בקשת התובעים, הוציא בית הדין צו מניעה האוסר על דרעי להתמנות לתפקיד שררה מחשש שיביא לאסונות נוספים. בית הדין הודיע לדרעי כי הוא יכול לבקש מועד לדיון עד לימי הפורים, אך לאחר שדרעי לא השיב מאומה לבית הדין נעתרו הדיינים לבקשת גאולה הרשקוביץ והפכו את צו המניעה להחלטה.
"לאור התחמקות הנתבע מדין תורה בבית דין אנו מצווים על הנתבע מר אריה דרעי שלא להתמנות לתפקיד שררה בממשלה החדשה שתוקם ו/או כל שררה אחרת כולל ראש עיר", כתבו הדיינים הרב אברהם דוב לוין, הרב גדליהו אקסלרוד והרב יצחק חקק. הדיינים הדגישו כי ההחלטה קיימת עד "לדיון בינו לבין התובעות בדין תורה בבית דין או בפני כב' מועצת חכמי התורה... משום שבהצבעה בממשלה בנושא הסכמי אוסלו הצביע בהתאם להשקפתו הפוליטית בניגוד לאזהרת הרמטכ"ל דאז והביא בכך לאסונות של משפחות נפגעי הטרור".
תגובות (9) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד