בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

קריאת רבנים ואדמו"רים: "להימנע מהעסקת ערבים"

לאחר הטבח בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, יצאו רבנים ואדמו"רים שונים בקריאה שלא להעסיק ערבים ואויבים בשום צורה שהיא. "זה יהיה צעד מנצח"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ז חשון תשע"ה - 17:11 20/11/2014
גודל: א א א
פועלים ערבים (ארכיון)
פועלים ערבים (ארכיון)

"על פי דעת תורה העסקת מחבלים היא בגדר איסור מהתורה לא תשים דמים בביתך וסיוע לרצח יהודים, כל מי שמעסיק מחבלים שותף בעקיפין לאויבי ישראל, וכן אין לסייע בידי עוברי עבירה ולהימנע ככל האפשר לקנות ברשתות שמעסיקות מחבלים ואויבי ישראל", כך פרסמו רבני המטה להצלת העם והארץ לאחר הטבח בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים.

אליהם הצטרפו רבנים ואדמו"רים שונים שפסקו כי יש להימנע מהעסקת ערבים. "לאחר שאחד מהמרצחים עבד סמוך לבית הכנסת, ומשם הכיר את מבואותיה, נדרש להיזהר מהעסקת ישמעאלים ולדעתי במצב הקיים יש להימנע מלהעסיקם, אמר אמש אדמו"ר ישראל הגר מויז'ניץ. כמו כן, שעות ספורות לאחר הפיגוע, הופסקה עבודת ערבים, כך על פי הפרסום, במוסדות חסידות דושינסקי בירושלים וקרלין-סטולין במספר ערבים בארץ.

רב השומרון, הרב אליקום לבנון, הצטרף אף הוא ואמר כי יש להפסיק העסקת ערבים בחנויות, מרכולים, אתרי בניה ובכל מקום אחר, כך על פי הפרסום באתר וואלה. "טענת סרק היא שזה יגביר את האלימות", הסביר הרב לבנון, "צעד כזה יבוא כאחד הצעדים במלחמה כוללת, זה יהיה צעד מנצח, אשר יבהיר לכל מי שירצה שמי שינסה להרע לישראל, חייו לא יהיו חיים".

רשימת רבנים אלו, מצטרפת לאלו שעוד לפני זמן רב פסקו כי ישנה מצווה בהעדפת עובד יהודי על פני עובד גוי, זאת מתוך מצוות של אהבת ישראל וצדקה ליהודי.

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד