בע"ה ב' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תושבי לוד מתלוננים: "פשיעת המסתננים גדלה"

רעש עד שעות הלילה המאוחרות, אלכוהול והטרדת נשים ונערות. תושבי לוד מתלוננים כי מסתננים משתלטים על המרכז המסחרי. "המצב מידרדר מיום ליום"

  • אברהם שפירא
  • ט"ו כסלו תשע"ה - 14:02 07/12/2014
גודל: א א א
מודעות נגד השכרת דירות למסתננים בת"א
מודעות נגד השכרת דירות למסתננים בת"א

רבים מהתושבים ובעלי העסקים היהודים בלוד, פנו לאחרונה לרשויות העירייה בדרישה לטיפול בתופעת פשיעת המסתננים שרק מדרדרת מיום ליום. לטענתם, הפכו האפריקאים שהסתננו לישראל את כיכר גרטבול שבמרכז העיר למקום כינוס בו הם רובצים ושותים אלכוהול עד שעה מאוחרת. התוצאות כנראה לא מאחרות להגיע ואיתן תלונות התושבים שבנוסף לביטחונם האישי שנפגע אף מתלוננים על ירידה במספר הלקוחות.

אחד התושבים בשם שמעון חזוט, המתגורר סמוך לכיכר אמר לmynet כי "המצב ממש החמיר בשבועות האחרונים, כאשר האזור התמלא בהמון פועלים שמבלים בכיכר מהבוקר עד הערב, ועשו לא מעט רעש, גם בשעות הלילה. מישהו חייב לטפל בתופעה, לפני שיקרה כאן משהו רע כי המצב מידרדר מיום ליום".

המקום הינו מרכז מלא בחנויות שמשרת אלפים מתושבי העיר. בתקופה האחרונה נפתחו חנויות שהיו סגורות עד עתה והן מופעלות כבתי קפה על ידי מסתננים המוכרים בין היתר גם אלכוהול ושתייה חריפה ובתי הקפה מהווים מקום מפגש למסתננים ברוב שעות היום. בעלי העסק המקומיים טוענים כי השכרת המבנים נעשית באופן לא חוקי.

תושב אחר אמר כי "בשורה התחתונה אנחנו סובלים כאן, גם מבחינת העסקים שנפגעים וגם מבחינת הפגיעה באופי של המקום. לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שמה שקורה כאן הוא לא טוב. יש המון לקוחות ואנשים שרגילים להגיע לכאן ופשוט נרתעים מלעשות את זה כשהם יודעים שהחבר'ה האלה יושבים כאן על הספסלים לאורך כל הדרך ושותים בירות. יש אנשים ובמיוחד צעירות ונשים שלא יתקרבו לכאן מהפחד".

לדבריו, ישנם ימים בהם הוא יוצא בכדי לשמור מחוץ לחנות ולהשגיח שהמסתננים אינם מטרידים נשים.

מסתננים במרכז הארץ (מאי גולן)

העירייה סגרה אמנם מספר עסקים שהיו ללא רישיון אך לדברי התושבים זה אינו מספיק. "אנחנו יודעים שבעירייה מנסים לטפל בעניין הבעייתי, אבל זה לוקח יותר מדי זמן", אומר אסייג תושב המקום. "אנחנו יהודים, עם רחמן, אבל יש גבול למה שעובר עלינו ואנחנו לא פועלים בקטע של גזענות, אלא רק כדי לשמור על השקט ולשמר את הפרנסה שלנו, כדי שנמשיך לעבוד כאן, כי כרגע זה בלתי אפשרי, המדרחוב נראה כמו הקסבה של שכם".

בעיריית לוד הגיבו בתגובה לmynet ונראה כי את האצבע המאשימה בתופעות האלימות הם העדיפו לשים על האלכוהול. "עיריית לוד פועלת בנחישות כנגד תופעת העובדים הזרים הצורכים אלכוהול במרכז העיר ובמדרחוב גרטבול, גורם המעצים את אירועי האלימות ומהווה סיכון לשלום הציבור. מדובר במטרד של ממש לעוברים ושבים ולתושבים המתגוררים בסמוך, בעיקר בשעות המנוחה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד