בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המלצה לעולים מצרפת: "בארץ תחפשו קדושה"

לקראת העלייה הצפויה של יהודי צרפת, מבקש ד"ר שמלה להכין את העולים. "חשוב לדעת מה רוצים למצוא בישראל. פיגועים יש גם כאן, מצב גשמי לא בטוח טוב והמדינה מפקירה בתי כנסת ולא מחפשת רוחניות"

  • אברהם שפירא
  • כ"ח טבת תשע"ה - 22:30 19/01/2015
גודל: א א א

לקראת היהודים הרבים שצפויים לעלות מצרפת לישראל בתקופה הקרובה בעקבות הפיגועים בפריז, שוחחנו עם ד"ר פרנק שמלה, עולה מצרפת ורופא במקצועו, שייתן מספר עצות לעולים. ד"ר שמלה, החבר בתנועת דרך חיים, ביקש להכין את העולים למה שמצפה להם בארץ ומדגיש: "תחשבו טוב מה אתם רוצים למצוא בישראל - כדי ללא להתאכזב".

"קודם כל, הצרפתים שעולים צריכים לקבוע את המטרה לפיה הם הולכים לחיות בארץ הקדושה. הרבה אנשים חושבים שהחוויה שיש להם בחודשי הקיץ כשהם באים לבקר בים, זאת תהיה החוויה שלהם כשיעברו לגור בישראל, אבל אני אומר להם שלא זו החוויה", אומר ד"ר שמלה. "דבר שני, צריך להבין שהמנטאליות בצרפת ובארץ שונה מאוד. אם אנשים באים ואין להם שום הכנה למנגנון והמנטאליות של המדינה ושל האנשים פה, הם יכולים כבר עכשיו לקנות כרטיס בחזרה. למה? כי הם לא יסתדרו. כולנו יהודים, ברוך ה' אנחנו מאוד שמחים בארץ הקדושה, אבל התפיסה היא עד כדי כך לא אותו דבר וכדאי שיהיו מוכנים", מנסה ד"ר שמלה להכין על קצה המזלג את העולים החדשים.

"אם העולה יחפש אמת, תורה וקדושת הארץ - הוא ימצא"

"זה לא דומה למה שהיה בצרפת", הוא ממשיך. "מי שעולה לכאן עלול לספוג נפילה מאגרא רמה לבירא עמיקתא. לפעמים גם השינויים ברמה הכלכלית מפתיעים - יש אנשים שבצרפת היה להם הרבה כסף ובארץ פתאום אין להם ויש כאלו שהמצב אצלם הפוך. אם המטרה של העולה היא לעלות ברוחניות כי יותר קל להשיג פה אוכל כשר, יותר קל לשמור שבת, לומדים את השפה העברית ואז קל יותר ללמוד תורה, אז כל שאר הדברים הגשמיים הם צדדיים. אבל אם אדם חושב שהוא יבוא לפה ויקנה דירה, יקנה רכב גדול ויעשה כסף אז הוא לא ימצא שום דבר. צריך לדעת מה הוא מחפש.אם מה שהוא מחפש זה האמת, התורה והקדושה של ארץ ישראל הוא ימצא, ואחרי זה הוא יכול להתקדם ולחפש איפה יש דברים קדושים ולהמשיך לעלות".

"ידוע מה הם הדברים שמעניינים את הממשלה בישראל. היא לא ממש מחפשת לדאוג לרוחניות של העולים. הם יודעים שלעולים מצרפת יש כסף, יש להם פוטנציאל ובממשלה מבינים שהם יכולים לקחת לעולים את הכסף כדי לתמוך במדינה. כמו שעשו לעליות הקודמות", מזהיר ד"ר שמלה.

"הכנסת היא לא הסנהדרין וראש הממשלה הוא לא המשיח"

מכאן, עובר ד"ר שמלה להדגים ממה שעבר עליו כשחיפש רחוניות לאחר שעלה ארצה. "כשאני הגעתי לארץ, הרב הראשון שפגשתי היה הרב יצחק גינזבורג", הוא מספר על הקדושה אותה הוא חיפש ומצא. "קראו לי לטיול בשכם, קודם לכן לא הייתי אף פעם בשכם אז החלטתי ללכת. הייתה שם הכנסת ספר תורה לקבר יוסף הצדיק, היו הקפות שמחות מאוד, והרב גינזבורג היה שם. אחרי זה הרב נתן דרשה בערך ארבעים דקות ואני אמרתי לאשתי שמהתאריך ג' תמוז, הפטירה של הרבי מליובאוויטש, לא שמעתי דברים כאלה מבן-אדם. זה ראיה שאם אתה רוצה קדושה ואנשים רציניים אתה יכול לפגוש כאן בארץ. תלוי מה אתה מחפש".

לגבי הסיבה לברוח מצרפת לישראל בעקבות המצב הביטחוני השורר בצרפת אומר ד"ר שמלה, "פיגועים יש גם בארץ. אני גרתי בגוש קטיף ואני יודע טוב מה שהולך במדינה שמפקירה אוכלוסייה דווקא בגלל שיקול פוליטי, דברים שבצרפת מתביישים לעשות. בגרמניה ובאוסטריה מכבדים בתי כנסיות מהשואה ומכל ההרס שהיה, אבל אתה רואה שמדינת ישראל יכולה להפקיר בתי כנסת בגוש קטיף לאויב שהופך את זה למקם נורא. סימן שגם צריך להיות מוכנים לקבל חזון כזה של הפקרות בארץ".

"אנשים צריכים להבין, זה לא התחלת הגאולה. הכנסת היא לא הסנהדרין וראש הממשלה הוא בטוח לא משיח בן דוד. אז צריך להיות מוכן להבין שפה ברוך ה' יש לנו זכות לחיות בארץ ישראל. יש הרבה מצוות שפה אפשר לעשות ובחו"ל לא, כמו שמיטה ומצוות כאלו, אבל צריך להבין שהמצב הוא סוף הגלות ולא התחלת הגאולה", מדגיש ד"ר שמלה.

"אם אתה קורא את דף מ"ט בגמרא סוטה על כל הדברים שייתרחשו ב'עקבתא דמשיחא', אז אתה רואה לצערנו הגדול שזה קורה כאן כל יום. אני לא שלילי לעלייה", מדגיש ד"ר שמלה לקראת סיום, "אבל צריך לדעת מה אתה מחפש. אם אנשים חולמים שפה לא יהיו פיגועים והכל יפה ויש אחדות גדולה מול האויבים, הם יבינו שהשכן שלהם יכול להיות שמאלן משוגע שהראש שלו בגלות".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד