בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לאחד את יראי ה' לקראת הבחירות"

בתנועת דרך חיים קוראים למפלגות "יראי ה'" להתאחד. על רקע החשש שמפלגות קטנות לא יעברו את אחוז החסימה מדגישים בתנועה: "גם איחוד של חלק מן המפלגות יהיה חשוב ומועיל"

  • יח"צ
  • ה' שבט תשע"ה - 09:11 25/01/2015
גודל: א א א

תנועת "דרך חיים", בראשות הרב יצחק גינזבורג, פרסמה לאחרונה קריאה לאיחוד בין המפלגות בהן חברים "יראי ה'". בנייר עמדה שהפיצה התנועה, המונה כ-2,200 חברים ומתפקדים, נכתב כי "אנו מאמינים כי הדרך למדינה יהודית עוברת בעיקר בפעילות מחוץ לזירה הפוליטית – בפניה ישירה אל העם ובהתאגדות היהודים הרוצים לקדם את החזון הציבורי של התורה". עם זאת, ב'דרך חיים' לא שוללים פעילות ואף עשויים ליצור שיתופי פעולה מסוימים עם מפלגות שונות.

מתוך מגמת התנועה לאיחוד כל היהודים, קוראים ב'דרך חיים' למפלגות היראות לדבר ה' להתאגד, ולו בבלוק טכני. "מתבקש שההתאגדות של יראי ה', אותה אנו מנסים ליצור בתנועה, תשתקף גם בקרב המפלגות בכנסת. כפי שבזמנו קרא הרבי מליובאוויטש, חשוב גם היום שכל המפלגות המחויבות לתורה ללא סייג – ובכלל הדברים גם לשלמות הארץ, תתחברנה ל'בלוק טכני'. כמובן, המדובר הוא דווקא במפלגות המונהגות על ידי יראי שמים, כפי שקובעת ההלכה ברמב"ם ש"מי כל שאין בו יראת שמים... אין ממנין אותו למינוי מן המינויין שבישראל".

בתנועה מסבירים כי מבין המפלגות היראות לדבר ה', לכל מפלגה ישנו צד מודגש יותר מהאחרות, אם בלימוד התורה, אם בשמירה על ארץ ישראל, ואם בהפצת הערכים הללו לציבורים רחבים יותר. "הצד השווה לכל המפלגות הללו הוא העמדת התורה בראש ופעילות מתוך יושר ונאמנות אישיים. בלוק טכני יאפשר לכל מפלגה לשמור על ייחודה, ומצד שני לפעול במלוא הכח למען הצד המשותף".

על רקע החשש שמפלגות מסוימות לא יעברו את אחוז החסימה מדגישים ב'דרך חיים' כי "גם אם מסיבות שונות איחוד מלא של כל המפלגות הללו לא יתכן, צריך לזכור ש"תפסת מועט תפסת" וגם איחוד של חלק מן המפלגות יהיה חשוב ומועיל".

"לכן אנו קוראים לשליחי הציבור הישרים והנאמנים לעשות כל אשר ביכולתם להביא לאיחוד חשוב זה לתועלת מחנה יראי ה' ועם ישראל כולו".

"כמובן, לצד האיחוד המפלגתי הטכני חשובה האחדות גם מחוץ לכנסת – החבירה ל"דרך חיים" ומטרותיה", מוסיפים אנשי התנועה. "ככל שלפעילות לקראת מדינה יהודית יהיו קולות רבים וצלולים יותר בתוך הכנסת, כך הפעילות העממית הרחבה – שעיקרה מחוץ לכנסת – תצבור יותר כח והשפעה, ובע"ה בכוחות משותפים נעשה ונצליח".

הכתבה באדיבות יח"צ
תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד