בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נשיא המדינה מעודד העסקת ערבים

במקביל לאלו הנאבקים למען ערך 'עבודה עברית' פותח ריבלין בפרויקט לעידוד העסקת ערבים

  • אברהם שפירא
  • כ"א שבט תשע"ה - 16:49 10/02/2015
גודל: א א א
רובי ריבלין (יח"צ)
רובי ריבלין (יח"צ)

במקביל לסערה סביב אתר 'לוח עבודה עברית' הפועל לקיים עסקים דווקא בין יהודים, מקדם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, פרויקט גדול לשילוב ערבים בתעסוקה בישראל. בשלב הראשון, נפגש ריבלין עם ראשי הרשויות הערביות.

ביום ראשון האחרון הושק הפרויקט בבית הנשיא. במפגש השתתפו מנכ"לים ומעסיקים הלוקחים חלק ביוזמה ובמהלכו הוצגו לריבלין אפשרויות ודרכי התמודדות עם חסמים ואתגרים בשילוב ה'אוכלוסייה הערבית במגזר הפרטי'.

"הציבור הערבי במדינת ישראל כבר מזמן איננו מיעוט", אמר ריבלין. ''הציבור הערבי, על כלל גווניו, מרכיב כיום למעלה מעשרים אחוז, מכלל האוכלוסייה ולמעלה מרבע מכיתות א'. אפשר לאהוב את זה, אפשר לחשוש מזה, אבל לא ניתן ואסור להתעלם מזה. זהו ציבור, שהוא בשר מבשרה של הארץ הזו, שהארץ הזו היא מולדתו".

ריבלין יקיים בנוסף פורום 'מנהיגות עסקית' עם מנהלי החברות כארבעה פעמים בשנה וילווה את הגורמים המקצועיים במהלך סוגיות שיעלו במסגרת ה'שילוב'. בנוסף, יעמוד ריבלין מקרוב על תהליך ה'השתלבות' של הערבים במשרות שונות של המיזם במסגרת הפרויקט ובעסקים.

בחודשים האחרונים עלה נושא העבודה העברית לסדר היום בעקבות הפיגועים, ובייחוד בעקבות הפיגוע בשכונת הר נוף בירושלים אותו בצעו פועלים ערבים שעבדו בסמוך. לאחריו, המודעות לערך עבודה עברית עלתה וכן הביקוש לעסקים המעסיקים יהודים בלבד עלה גם הוא.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד