בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המדינה לא טיפלה בנזקים שגרמו המסתננים"

עו"ד אדי מאירי, ממגישי התביעה כנגד המדינה ועיריית תל אביב בנוגע לנזקי המסתננים: "המדינה אחראית בכל השרשרת - בהבאת המסתננים, באי קביעת מדיניות ובאי אכיפה של החוק עליהם"

  • אברהם שפירא
  • כ"ז שבט תשע"ה - 16:35 16/02/2015
גודל: א א א

היום (שני) פורסם, כי 18 תושבים מדרום תל אביב הגישו תביעת פיצויים ראשונה מסוגה על סך קרוב ל-7 מיליוני שקלים, כנגד מדינת ישראל, המשטרה ועיריית תל אביב על הנזקים שנוצרו כתוצאה מהגעתם של המסתננים לשכונות.

בשיחה עםהקול היהודי,מסביר עורך הדין אדי מאירי, שהגיש את התביעה יחד עם עו"ד יגאל כהן שור ועו"ד יאיר זאב ומיניסברג, על המחדל שיצרה המדינה בהבאת המסתננים והמשכתו על ידי אי אכיפת החוק כלפיהם. "המדינה אחראית מתחילת השרשרת ועד לסופה" אומר עו"ד מאירי. "החל מהרשלנות הקשה ומתן האפשרות למסתננים להיכנס, ואי קביעת מדיניות כאשר במשך שנים המדינה לא קבעה מדיניות בנוגע למסתננים. כשנקבעה מדיניות לבסוף, המדינה לא אכפה אותה".

"למשל, ההחלטה על הקמת גדר בגבול מצרים התקבלה כבר לפני שבע שנים אך שום דבר לא נעשה עד לפני ארבע שנים. בשנים האלו הסתננו עשרות אלפים. אחר כך הנזקים המשיכו באי טיפול של המדינה במצב; אלימות, אלכוהול וכל הדברים האלו פשוט לא קבלו מענה. עיריית תל אביב שאמורה גם היא לאכוף את החוק, מתעלמת עד היום מחוק רישוי עסקים ומנושא של פיצול דירות על ידי מסתננים. המסתננים מקיימים בתי מרזח לא חוקיים והתפקיד של העירייה הוא פשוט לסגור אותם, אך היא לא עושה את זה".

לבד מהגניבות היום-יומיות על ידי מסתננים, פורסים התושבים בתביעה את הנזקים הרבים שנזקפים לחובתם. "הנזקים הם בראש ובראשונה פגיעה במרקם החיים, בביטחון האישי. מדובר בעוגמת נפש, פגיעה בערך הנדל"ן. לאנשים נגנבים מים והם נאלצים לשלם חשבונות עתק, וזה בלי לדבר על גניבות שמתרחשות תדיר. בנוסף יש רעש בלתי נפסק בגלל הפעלה של חמארות - בתי מרזח של המסתננים", אומר עו"ד מאירי.

לדברי עו"ד מאירי התביעה הינה עוד מישור למאבק במסתננים ומטרתו להפחית את סבלם העכשווי והיומי של התושבים. "זה אחד מהמישורים והוא אינו מנוגד למישורים אחרים ובראשם המאבק להרחקת המסתננים מישראל. השאלה היא מה עושים בינתיים ואיך מסייעים לתושבים שסובלים עכשיו. המדינה לא יכולה לעודד עשרות אלפים להתגורר בשטח כזה מצומצם ולא להתייחס. גם מבקר המדינה כתב על כך וגם בג"ץ התייחס ואמר שקיימת פגיעה קשה מאוד בתושבים בדרום תל אביב. הגיע הזמן שהמדינה תעשה משהו ואם לא אז לפחות שהתושבים יקבלו את הפיצוי הקטן הזה".

בכתב התביעה קיימת תלונה נוספת של התושבים כנגד נזקיה של התחנה המרכזית החדשה בהם הפיח, העשן והרעש הבלתי פוסק.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד