בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחאה מקורית: אריתריאה זה כאן

רחוב נווה שאנן הפך לרחוב אסמרה, על שם בירת אריתריאה. תושבים בדרום תל אביב שינו את שלטי הרחובות לשמות ערים ודמויות באריתריאה

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י' אדר תשע"ה - 15:50 01/03/2015
גודל: א א א
שלטי הרחוב החדשים בדרום תל אביב (המרכז למדניות ההגירה)  (המרכז למדניות ההגירה)
שלטי הרחוב החדשים בדרום תל אביב (המרכז למדניות ההגירה) (המרכז למדניות ההגירה)

חוק המסתננים אמנם אושר בכנסת, אך הוא אינו צפויה להקל על סבלם של תושבי דרום תל אביב. בחושך רבים מסתגרים בבתיהם וברחובות מסוימים החשש מפני תקיפה כזו או אחרת גובר. לאחרונה, פתחו תושבים בדרום תל אביב בשיתוף עם המרכז למדיניות הגירה ישראלית, במחאה מקורית.

במסגרת המחאה, הוחלפו שמות שלטי הרחובות בשכונת נווה שאנן לשמות ערים ודמויות באריתריאה. "החלטנו לתת ביטוי ויזואלי למציאות בדרום תל אבי", מסרה שפי פז, יו"ר ארגון עוטף תחנה מרכזית. "מדינת ישראל ויתרה על דרום תל אביב ואפשרה את הקמתה של קולוניה זרה ברחובות שלנו. אם המדינה החליטה לעשות מיקור חוץ של השמירה על הביטחון האישי שלנו למהגרים אריתראים, שתתכבד ותאמר זאת לחברה הישראלית ותשנה באופן רשמי את שמות הרחובות כך שיתאימו למציאות בשטח".

שמות שלטי הרחובות שונו (המרכז למדניות ההגירה)

רחוב נווה שאנן הפך לרחוב אסמרה, בירת אריתריאה, שדרות הר ציון הפכו לרחוב איסאייס אפוורקי, שמו של נשיא אריתריאה ורחוב ראש פינה הפך לרחוב קרן - העיר השנייה בגודלה באריתריאה.

"בחודשים האחרונים חלה ההידרדרות קשה בתחושת הביטחון האישי בדרום תל אביב ותופעות אלימות, הכוללות התפרעויות המוניות בין קבוצות שונות של מסתננים הפכו לדבר שבשגרה", המשיטכה פז. "הקש ששבר את גב הגמל עבור התושבים הגיע בעקבות הידיעה כי המשטרה מארגנת טיסה מיוחדת של כהני דת אריתראים, שיבואו לישראל על מנת שישמשו כבוררים בין קבוצות שונות של מסתננים. לפי הידיעה, הסכסוך נובע ממחלוקות על נוסח התפילה בכנסיות ומסכסוך בין תומכי משטר אריתראים למתנגדים", מספרים במרכז למדיניות הגירה ישראלית.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד