בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אמהות מת"א לבג"ץ: "אנו במציאות מטורפת"

את המכתב שגרו האמהות לנשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור כשהן מפרטות את ה"מציאות המטורפת" בה הן חוששות לחיי ילדיהן. מלשכתה השיבו: "אין זה ראוי שהנשיאה תתייחס לסוגיה לגופה"

  • אברהם שפירא
  • י"ט אדר תשע"ה - 16:30 10/03/2015
גודל: א א א
מסתננים
מסתננים

אימהות, תושבות שכונות דרום תל אביב, פנו במכתב אישי לנשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור, ותיארו את המצב הבלתי נסבל בשכונות בעקבות בואם של המסתננים. שליחת המכתב נעשתה על רקע מקרה בו הותקף בנה של אחת האימהות, ילד כבן 8 בשעה שחזר מבית הספר, על ידי מסתנן אפריקאי.

"איננו יכולות יותר להגן על חייהם, על ביטחונם ועל נפשם של ילדינו" כותבות האימהות. "הפחד השולט בחיינו, התחושה שהופקרנו וילדינו ננטשו, החרדה המתמדת יום יום ושעה שעה, חזקים מאתנו".

"ניסינו הכול וחשבנו שאנו אפילו מצליחות. חסכנו מהאוכל של הילדים כדי לשלוח אותם למסגרות המתאימות. יצרנו בשכונה מערכת של תיאומים עם השכנים ובני המשפחה כדי לדאוג לאבטחה אישית לילדים לכל השעות, להגן עליהם ולעטוף אותם, כדי שיהיו להם חיים נורמליים והפחד לא ישתק אותם. החרדה המתמדת הפכה לשגרה עד כדי כך שאפילו לא שמנו לב עד כמה זו מציאות לא נורמלית, מטורפת".

בסיום המכתב כותבות האימהות לנשיאת בית המשפט: "גבירתי הנשיאה, אנו פונות אלייך בשם אימהות רבות נוספות שקולן לא נשמע, לא בערוצי התקשורת, לא במשרדי הממשלה ולא בהיכלי בית המשפט. איננו יכולות להמשיך כך יותר, אל תיקחו מאתנו את שביב התקווה האחרון לראות את שיקום שכונותינו וחיינו. גם לילדים שלנו יש זכויות אדם. הזכות שלהם לחיים ללא פחד, לחיי קהילה, לתחושת ערך עצמי, היא זכות בסיסית ומולדת שאסור לגזול מהם".

על הרגש הרב ששפכו האימהות במכתב חזרה תשובה קרה במקצת, ובה נכתב כי "במכתבכן הנכן מתארות את אורח החיים של משפחותיכן בדרום ת"א ומבקשות להדגיש את זכויות האדם של ילדיכם. בבית המשפט תלויה ועומדת עתירה על החוק למניעת הסתננות. מאחר שהנושא תלוי ועומד, אין זה ראוי שהנשיאה תתייחס לסוגיה לגופה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד