בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התוצאות - אם המצביעים היו יהודים בלבד

מפלגת יחד נכנסת לכנסת, שולי מועלם מתגברת את הבית היהודי והרשימה הערבית הייתה בחוץ • כיצד היו נראות תוצאות הבחירות אילו הנבחרים והבוחרים היו יהודים בלבד?

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ב' ניסן תשע"ה - 18:05 22/03/2015
גודל: א א א

בסוף השבוע שעבר פורסמו התוצאות הסופיות מספירת קולות הבחורים לכנסת ה-20 במדינת ישראל. הבוחרים הינם ערבים, בדואים, דרוזים ויהודים כאחד ובשל כך בתוך 120 חברי הכנסת, נבחרו 16 שאינם יהודים. 12 ברשימה הערבית המשותפת, איוב קרא בליכוד, זוהיר בהלול במחנה הציוני, חמד עמאר בישראל ביתנו ועיסוואי פריג' במרצ.

אולם כיצד היו ניראות תוצאות מערכת הבחירות במדינת ישראל, אילו זכות ההצבעה הייתה ניתנת ליהודים בלבד, ואפשרות להימנות על נבחרי הציבור הייתה גם היא ניתנת לאזרחים היהודים בלבד?

כמות בעלי זכות ההצבעה הייתה יורדת ביותר מ-20% וכמות הקולות הכשרים, בהערכה גסה, הייתה עומדת על ‫3,650,000 קולות. אחוז החסימה היה יורד ל-118,625 במקום 136,808 כפי שהיה בבחירות אלו (אחוז החסימה הגבוה בתולדות ישראל, אגב). בבחירות שהתקיימו בשבוע שעבר 33,482 קולות היוו מנדט אחד, אך אם הבוחרים היו יהודים בלבד אזי, 29,938 קולות היו מהווים מנדט אחד.

את הבדיקה ביצענו בהערכה גסה, כאשר הקלפיות שהוצבו בריכוזי אוכלוסייה ערבית, בדואית או דרוזית, לא נספרו. עם זאת חשוב לציין, כי ישנם אינם יהודים רבים, מאומות נוספות, אשר מתגוררים בין ריכוזי אוכלוסייה יהודית. עקב המורכבות שבדבר, לא הפרדנו אותם משאר המצביעים באותה הקלפי. כמו כן, יהודים אשר הצביעו בקלפיות באזור אוכלוסייה שלא נספר, הושמטו אף הם.

אילו זכות ההצבעה הייתה ניתנת ליהודים בלבד

מפלגת הליכוד הייתה זוכה בשלושה מנדטים נוספים, ואפשר לומר כי את מקומו של איוב קרא היה מחליף מתמודד אחר, הבא אחריו ברשימה. מפלגת המחנה הציוני הייתה זוכה בשני מנדטים נוספים, יעל כהן-פארן ולאה פדידה היו מצטרפות לכנסת ורוברט טיבייב היה מחליף את זוהיר בהלול. הרשימה המשותפת הייתה מחוץ לבחירות ויש עתיד היו מכניסים 12 חברי כנסת לכנסת הבאה.

מפלגת כולנו של משה כחלון הייתה נשארת באותה כמות מנדטים (10) ולבית היהודי הייתה מצטרפת גם חברת הכנסת שולי מועלם. ש"ס הייתה מכניסה מנדט אחד נוסף ויהדות התורה הייתה מכניסה אף היא חבר כנסת נוסף, את הרב יעקב אשר. ישראל ביתנו הייתה נשארת באותה מתכונת, אך מחליפה את חמד עמאר עם רוברט אילטוב, המתמודד הבא ברשימת המפלגה.

מרצ הייתה נשארת גם היא באותה מתכונת מלבד ח"כ עיסוואי פרג' שהיה מפנה את מקומו למוסי רז, המתמודד הבא ברשימת המפלגה. מפלגת יחד בראשות אלי ישי הייתה עוברת את אחוז החסימה ומכניסה לכנסת את ח"כ אלי ישי, יוני שטבון, מיכאל עייש וברוך מרזל.

בהכנת הכתבה השתתף מתניה אופן
תגובות (9) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד