בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מודעות ברעננה: "או יהודית או דמוקרטית"

על רקע הסערה בשל אירוע מיסיונרי שהתקיים לאחרונה, נתלו ברחבי העיר מאות מודעות המבקשות להבדיל בין מדינה יהודית לדמוקרטית. "אז מה אתה בוחר יהדות או דמוקרטיה?"

  • אברהם שפירא
  • ט"ז אייר תשע"ה - 13:00 05/05/2015
גודל: א א א
רעננה במבט מהאוויר (ויקיפדיה)
רעננה במבט מהאוויר (ויקיפדיה)

פעילים תלו הלילה (שלישי) מאות מודעות ברחבי רעננה, זאת לאור הסערה המתחוללת בעיר בעקבות אירוע בו הוטבלו יהודים לנצרות בשבת האחרונה בעיר. האירוע המסיונרי התקיים באולם הספורט העירוני, זאת לאחר בית המשפט המחוזי ולאחריו העליון, חייבו את האירוע לאפשר אותו.

במודעות, מבקשים הפעילים להשוות בין מדינה יהודית למדינה דמוקרטית. "מדינה יהודית פועלת כפי שציוותה התורה: "ונתצתם את מזבחותם ושברתם את מצבותם",מדינה דמוקרטית מסייעת בבניה, שיפוץ ופיתוח המקומות הקדושים לכל הדתות. (עפ"י אתר משרד הפנים)" נכתב במודעה, עליה חתומים "יהודים לא דמוקרטים".

"במדינה יהודית אין לשום דת, מלבד היהדות, רשות לפעול, וודאי שלא להעביר יהודים על דתם. במדינה דמוקרטית יש חופש פולחן, בחסותו אפשר לעשות אירועי המרה בראש כל חוצות". בתחתית המודעה נרשם "אז מה אתה בוחר, יהדות או דמוקרטיה?".

המודעות שנתלו ברעננה

בשבת האחרונה הגיעו אלפים מתושבי העיר רעננה יחד עם רב העיר, הרב יצחק פרץ, לתפילה המונית אל מול בניין הספורט בו התקיים אירוע המיסיון.

במהלך ההפגנה, ניסו מספר תושבים לפרוץ לבניין אך נחסמו בידי שוטרים רבים ומאבטחים שהגיעו למקום במעוד מועד. כחלק מהלחץ שהופעל על עיריית רעננה וכחלק מהמחאה על אירוע ההטבלה, התפטרה חברת מועצת העיר רחל סקעת.

תושבים בעיר טוענים כי במהלך השנה צפויים ככל הנראה להתקיים עוד אירועים מסיונריים דומים.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד