בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

וועדת השחרורים: שלומי דביר ישוחרר ממאסר

וועדת השחרורים של שב"ס הורתה על שחרורו של שלומי דביר מבת עין, לאחר כ-13 שנות מאסר. "מקווים שהיועמ"ש יכבד את ההחלטה"

  • יח"צ
  • ח' סיון תשע"ה - 16:35 26/05/2015
גודל: א א א

וועדת השחרורים של שב"ס החליטה היום (שלישי) על שחרורו של שלומי דביר תושב בת עין, ממאסר לאחר מעל 13 שנים בבית הסוהר, מתוך 15 שנגזרו עליו. דביר, אב לשמונה ילדים, יושב במאסר בגין חלקו בפרשת "מחתרת בת עין" שהתכוונה לנקום בערבים נוכח גל הפיגועים ששטף את המדינה.

לראשונה השב"כ נמנע מלהביע התנגדות לשחרור, וזאת לאור שחרורו ממאסר של עופר גמליאל לפני מספר חודשים. חברי הוועדה ציינו כי לאור חוות הדעת של השב"כ וכן חוות הדעת של הגורמים הטיפוליים של שב"ס, החשש כי דביר יחזור על מעשיו הינו נמוך ולפיכך יש לשחררו. עם זאת עוכב ביצוע ההחלטה לשבעה ימים, וזאת בכדי לאפשר ליועמ"ש לממשלה לשקול הגשת ערר על ההחלטה.

עו"ד עדי קידר המייצג את דביר מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "אנחנו מקבלים ברגשות מעורבים את החלטת הוועדה, וזאת לאור העובדה שהחלטת השחרור בעניינו הייתה צריכה להיות מוקדמת יותר, מיד לאחר שחרורו של עופר גמליאל. טענות נציג היועץ המשפטי בדיון היו לא ראויות ובמידה מסוימת אף היו בניגוד לעמדת השב"כ, שהוא הגורם המוסמך בהערכת המסוכנות הנשקפת מאסירים ביטחוניים".

יש לציין כי דביר הוא הנאשם האחרון בפרשה שעדיין במאסר. "אנו מקווים שהיועמ"ש יכבד את החלטת הוועדה ויביא בזאת לסיום מסכת ההתעללות בשלומי דביר וחבריו", הוסיף עו"ד קידר.

הכתבה באדיבות יח"צ
תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד