בע"ה ז' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אורי אריאל: "הסדרת הבדואים – אתגר לאומי"

יחד עם השר בנט והשרה שקד, הבטיח השר אריאל לפתרון את בעיות הבדואים בנגב. שקד: "למצוא פתרונות לבעיית ההריסות"

  • י"ג סיון תשע"ה - 19:39 31/05/2015
גודל: א א א
הפגישה עם ראשי רשויות הבדואים (יחצנים)
הפגישה עם ראשי רשויות הבדואים (יחצנים)

זמן קצר לאחר כניסתם לתפקיד, נפגשו שרים ממפלגת הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד ושר החקלאות האחראי על הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב אורי אריאל. בפגישה השתתפו ראשי הרשויות ביניהם ראש מועצת ערעור, ראש מועצת רהט, ראש מועצת אל קסום ועוד.

ראשי הרשויות העלו את הבעיות עימם מתמודד המגזר הבדואי בנגב, בניהם חינוך ותשתיות לצד הריסות מבנים בלתי חוקיים. מנגב, הבטיחו השרים לפעול לטובת שיפור רמת החיים של הבדואים בנגב וכן הודיעו כי יפעלו למניעת הריסות מבנים בלתי חוקיים במגזר.

טלאל אל קרינאוי, ראש מועצת רהט אמר במהלך הדיון כי ״מול משרד המשפטים יש בעיה של הריסות בתים. המצב בשטח בוער ויש שסע עמוק בינינו לבין המדינה. צריך להיות פתרון שבשלב ראשון מקפיאים את ההריסה. יש ישוב שלם- חורה שמיועד לההרס. אחוז הגיוס לצבא ירד פלאים בגלל המציאות הזאת. לעשות חוקים אזרחים נגד אוכלוסיה לא יעבור בשקט. זה יביא לשסע עמוק יותר ויחזק רק מפלגות של אנטי״

במהלך המפגש סקרו גורמי המקצוע במשרדי החקלאות, החינוך והמשפטים את הנעשה כיום והנושאים העומדים על הפרק. בסיום המפגש סיכמו השר אריאל והשרה שקד כי יקיימו בחודש הקרוב סיור מקיף ביחד עם גורמי המקצוע על מנת לבחון וללמוד מקרוב את נושא הבניה הבלתי חוקית.

| השר אריאל: "אי אפשר להזיז אנשים מביתם ללא מציאת פתרון"

השר אורי אריאל, שערך בשבוע שעבר סיור בכפרים בדואים בנגב, אמר: ״אנחנו רואים עדיפות גבוהה ברמה לאומית בנושא הבדואים. מטרת המפגשים היום שימשיכו כמובן עם שרים נוספים היא יצירת קשר ישיר ללא מתווכים במטרה לשמוע את הבעיות ולהגיע לתוכנית עבודה מסודרת מול כל שר. בכוונתי להוביל לפתרון מוסכם על כלל הצדדים והדרך להתחיל זאת היא בבניית תוכנית עבודה מוסדרת עם כלל המשרדים על מנת לטפל במכלול הבעיות במגזר. אנחנו מנסים לתכלל את כלל המשרדים כי יש כאן השפעות ונושאים הנוגעים אחד בשני. בחודש הקרוב בכוונתי להפגש עם כל ראשי המועצות ולשמוע מפיהם על הבעיות".

בנוגע להריסות המבנים הבלתי חוקיים אמר השר אריאל, כי ״אין מצב שעושים חוק מיוחד להזיז אנשים מהבית שלהם ללא מציאת פתרון מגורים עבורם. אין מצב שנמשיך בכלים הקיימים היום בנושא התכנון ואם הולכים לאתגר לאומי התשובות צריכות להיות בהתאם".

השר נפתלי בנט הגדיר את חיזוק החינוך הבדואי כיעד לאומי. השר הנחה את אנשי משרדו לתת עדיפות למגזר וגם ליישם את תוכנית לחיזוק לימודי המתמטיקה לילדי הבדואים. ״נושא הבדואים מאוד חשוב לי וגם במשרד הכלכלה פתחנו מרכזים במרחב. אני מתכוון להמשיך את הפעולות שעשינו במשרד הכלכלה גם במשרד החינוך. אנחנו צריכים לצמצם את הפער״.

השרה איילת שקד סיכמה את הדיון: "זוהי פגישה ראשונה שלי עם ראשי הרשויות. בחודש הקרוב ארד עם צוות משרדי והשר אריאל על מנת ללמוד את המצב נכון לזמן הזה ועל מנת למצוא פתרונות גם מיידיים וגם לזמן הארוך לבעיית ההריסות והבניה הבלתי חוקית".

הכתבה בשיתוף יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 3 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד