בע"ה ז' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סערת אל מידאן: התקציבים הוקפאו

כך החליטה שרת התרבות, מירי רגב בעקבות המלצת יו"ר המועצה לתרבות ואומנות שערך בדיקה בנושא. אמש (ג') נערך כנס של אמנים מהימין בתגובה לכנס השמאל

  • אברהם שפירא
  • ל' סיון תשע"ה - 09:12 17/06/2015
גודל: א א א
תיאטרון אל מיאדין
תיאטרון אל מיאדין

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, החליטה על הקפאת התקציבים שמעניק סל התרבות לתיאטרון אל מידאן, זאת בעקבות הצגת "הזמן המקביל" המתארת את סיפור חייו של מחבל ערבי שרצח את החייל משה תמם הי"ד.

דוקטור חיים פרלוק, יו"ר המועצה לתרבות ואומנות, כי בעת ביקורו במקום חשף כי מנהלי התיאטרון מקבלים כספים שלשאלת מקורם לא הייתה תשובה וכי בשיחה שניהל איתם אמרו המנהלים כי התיאטרון 'פוליטי'.

עוד אמר פרלוק, כי בשיחה עם יוצר ההצגה, אמר האחרון כי הוא מזדהה עם המחבל וכי הוא מקור השראתו והשפעתו.

במסגרת הבדיקה המעמיקה של המועצה לתרבות ואומנות עולה עוד, כי המחבל היושב בכלא ההישראלי מנהל באמצעות רשת האינטרנט קשר עם העולם, לרבות הפצת מחזאותיו מתוך הכלא הישראלי וקשר רציף עם המחזאי של ההצגה. פרלוק המליץ לשרה רגב לעצור את התקציבים והיא אכן קבלה את עצתו והקפיאה אותם.

אתמול (שלישי) נערך כנס של אמנים ימניים בתגובה לכנס אמני השמאל בתחילת השבוע בו מחו על החלטתו של שר החינוך, נפתלי בנט, להוציא את הצגת המחבל מסל התרבות.

באירוע השתתפו עשרות זמרים, שחקנים, בימאים, אנשי תיאטרון וטלוויזיה, אשר קראו שלא להשתמש בתרבות ככלי ניגוח "בין אוכלוסיות במדינת ישראל" ודורשים להשקיע יותר בתרבות יהודית.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 3 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד