בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צוערים ערבים החרימו את יו"ש ולא יסולקו

מדובר סמינריון של צוערי משרד הפנים שהיה אמור להיערך באריאל. "כיצד ניתן להעלין על החרם העולמי כאשר בישראל יש גושפנקא למחרימים שעוד אמורים להיות הפקידות הבכירה במשרד הפנים"

  • יח"צ
  • י"ג תמוז תשע"ה - 10:11 30/06/2015
גודל: א א א
אוניברסיטת אריאל
אוניברסיטת אריאל

קבוצה של צוערים ערבים שהשתתפו בקורס הכשרה לפקידות בשלטון המקומי של משרד הפנים, החליטו להחרים ימי עיון בסמינריון שנערך בעיר אריאל בטענה שאינם רוצים לדרוך "בשטחים הכבושים".

הדבר עורר זעם רב ומנהלי הקורס בחרו להשעות את הצוערים. אולם בעקבות פניית הצוערים הערבים לחבר הכנסת איימן עודה מהרשימה הערבית המשותפת ולחברי כנסת נוספים ברשימה, הוחלט במשרד הפנים לבטל את ההשעיה ובאופן "חד פעמי" לקבל את התכתיב ולהחזיר את הצוערים לקורס.

במכתב ששלח מנהל מינהל השלטון המקומי מרדכי כהן לצוערים בקורס הוא כותב כי "לאחרונה עסקנו במשרד הפנים ובהנהלת התוכנית בסוגיית השתתפות צוערים מהחברה הערבית במחזור א' בסמינר האמור להתקיים ביו"ש בחודש זה. נאמנים לתפיסתנו ולגישה הממלכתית המהווה ערך יסוד בתוכנית חשבנו שאין זה נכון לאפשר לצוערים שלא לקחת חלק בסמינר שאורגן על ידי חבריהם ושתכניו המקצועיים אושרו על ידי הצוות המקצועי בתוכנית. גישה זו הנחתה אותנו בתהליך הסבלני הרגיש שקיימנו מולם מתוך תקווה להשפיע על החלטתם דבר שלא צלח", כתב כהן.

יחד עם זאת כותב כהן כי "לאור חשיבה והיוועצות עם אישי ציבור, ומתוך רצון שלא לפגוע בתוכנית, ובעיקר הרשויות המקומיות הממתינות לקלוט את הצוערים, החלטנו להעתר לבקשות שהופנו אלינו, מתוך התחשבות בעובדה שמבנה תוכנית ההכשרה גובש לאחר שצוערי מחזור זה כבר נקלטו בתוכנית, סימנר זה יתקיים כמתוכנן, הצוערים הערבים ישלימו את החומר שיילמד בסמינר באמצעות מטלת לימוד אישית, שתהווה תנאי לתהליך השמתם ושתגובש על ידי צוות התוכנית".

במשרד הפנים השלימו עם חרם הצוערים, ובסינמריון שנערך לפני כשבועים, הצוערים הערבים לא השתתפו אך גם לא סולקו מהקורס.

למרות שבמכתבו הבהיר מנהל המינהל כי "החלטה זו מתייחסת רק לצוערי מחזור זה, התוכנית לא תקבל מעתה והלאה ערעור על תכני ההכשרה מצד מחזורים אחרים הפעילים כיום, ומצד מחוזרים שיגוייסו בעתיד. בחירתכם להמשיך בתוכנית, משמעותה קבלתכם והסכמתכם לקחת חלק בכלל מרכיביה", בכל זאת ההחלטה להיכנע לחרם כבר מעוררת סערה.

| "כיצד ניתן להעלין על החרם העולמי כאשר בישראל יש גושפנקא לקבוצה זו"

עו"ד איתמר בן גביר, שהרצה בפני הצוערים בסמינריון המדובר, פנה במכתב דחוף לראש הממשלה ולשר הפנים וכתב בין היתר: "בזמן שממשלת ישראל מכריזה כי תלחם בחרם העולמי, עצוב לגלות שממשלת הליכוד נכנעת לחרם מבפנים".

"לא ברור לי איך כתוצאה מלחץ של איימן עודה, ושאר עוכרי ישראל משרד הפנים מתקפל וחוזר בו מההחלטה לבטל השתתפות הצוערים המחרימים בקורס. אינני מבין כיצד אנחנו יכולים להלין על העולם כולו כאשר ממשלת ישראל נותנת גושפנקא לקבוצה של מחרימים שעוד אמורים להיות הפקידות הבכירה במשרד הפנים - פשוט ביזיון".

עו"ד בן גביר ביקש מראש הממשלה ומשר הפנים לשקול מחדש את ההחלטה לאפשר לצוערים שהחרימו לחזור לקורס ולהוות חלק מהפקידות הבכירה במדינת ישראל. "לא יכול להיות שמי שיהיו הפקידים הבכירים בשלטון המקומי הם כאלה שמחרימים את יהודה ושמרון" חתם בן גביר את מכתבו.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד