בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חשיפה: מי מעלים את המזוזות מבסיסי צה"ל?

חשיפה: נתונים שאספה הרבנות הצבאית העלו שכ-40% מהמזוזות בבסיסים בהם שוהים גדודי חיילים גויים, מושחתות או נעלמות. הנתון צונזר מספר של הרבנות הצבאית. דובר צה"ל סירב להתייחס לנתונים

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • כ"ז תמוז תשע"ה - 21:25 14/07/2015
גודל: א א א
חיילים דתיים בצהל. אילוסטרציה
חיילים דתיים בצהל. אילוסטרציה

האם חיילים בני מיעוטים משחיתים ומעלימים בכוונת זדון מזוזות בבסיסי צה"ל? כך עולה לכאורה מנתונים שאספה הרבנות הצבאית והגיעו לידיעת הקול היהודי.

על פי גורם צבאי, צוותים של הרבנות הצבאית שעסקו בכתיבת ספר הלכה בנושא מזוזה, גילו נתונים חד משמעיים. לדברי הגורם, בדיקה מקיפה שנערכה במשך מספר שנים, העלתה כי בבסיסים בהם משרתים גדודי חיילים בני מיעוטים, נעלמות או מושחתות בין 30 ל-40 אחוזים מהמזוזות.

רבני החטיבות שעורכים בדיקות בבסיסים, דיווחו פעם אחר פעם על היעלמות המזוזות, והדבר חזר על עצמו באופן שיטתי בכל בסיס אליו הגיעו הגדודים הרלוונטיים. מדובר באחוזים גבוהים פי כמה מאחוזי היעלמות המזוזות בבסיסים בהם משרתים חיילים יהודים, שם מדובר בדרך כלל על מזוזות בודדות שנפלו כתוצאה מהכנסת מיטות לחדרים וכדומה. "ברבנות הצבאית ראו באופן שיטתי כיצד בכל מקום אליו מגיעים אותם גדודים, המזוזות נעלמות בכמויות לא מוסברות", אומר הגורם הצבאי.

כריכת החוברת שהוציאה הרבנות הצבאית, וצונזרה

הנתונים הללו הביאו את אנשי הרבנות הצבאית להתייחס לסוגיה בספר "הלכות מזוזה" שהוציאה הרבנות הצבאית. לאחר שהנתונים צונזרו מהספר בהוראה מגבוה, הובאה בסופו של דבר התייחסות עדינה לנושא. יש לציין כי הספר עצמו נגנז בידי צה"ל לאחר שכלי תקשורת עוררו סערה בגין הלכות המובאות בספר ועוסקות בקביעת מזוזה בידי נשים וכן בדין בית המשותף לנוכרי ויהודי, כפי שקורה בצבא.

בספר מובא נושא קביעת מזוזה בבית בו יש נוכרי, והחשש שהנוכרים "יטלוה ויבזוה". בסיכום הנושא נכתב כי "המערכת הצבאית חייבת בתור "בעל הבית" לקבוע מזוזה בכל חדרי המגורים, גם באלו שגרים בהם חיילים גויים. עם זאת במקום שיש לחוש לביזיון המזוזות, על רב היחידה להחתים את מפקדי היחידה על המזוזות כדי שניתן יהיה להעמידם לדין בשעת הצורך וכך למנוע את בזיונן".

בדיקת הקול היהודי העלתה כי ניסיונות לממש את המלצת הרבנות הצבאית ולהחתים קצינים ביחידות של בני מיעוטים על המזוזות, עוררו סערות מקומיות וטענות על אפליה בינם לבין הקצינים היהודים.

מדובר צה"ל נמסר כי הם מסרבים להתייחס לנושא ולאשר או להכחיש את הנתונים שהובאו בכתבה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד