בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סערת התרבות: מחאת מסרונים בין ימין לשמאל

סרט שמציג 'טראומות' של ערביי עזה והיה צפוי להיות מוקרן בבאר שבע ושדרות עורר סערה. הסרט בוטל בשתי הערים בעקבות לחץ פעילים

  • אברהם שפירא
  • ג' אב תשע"ה - 14:10 19/07/2015
גודל: א א א
מסמסים לאמנסטי ומספר הטלפון של יונתן גר
מסמסים לאמנסטי ומספר הטלפון של יונתן גר

מלחמת המסרונים. פעילי ארגון השמאל 'אמנסטי אינטרנשיונל' בקשו למחות על ביטול סרט בו מוצגות "טראומות" של ערביי עזה במבצע 'צוק איתן', והציפו את ראש עיריית באר שבע במסרונים. בתגובה, הוצפו חזרה פעילי השמאל, במסרונים שנשלחו על ידי פעילי ימין.

הכול החל בניסיון להקרנתו של הסרט 'רעד בעזה' לפני כשבוע וחצי בסימנטק בשדרות שבוטלה בעקבות לחץ מצד פעילי ימין."סרט זה עוסק כביכול בטראומות שנגרמו לתושבים בעזה במהלך מבצע 'צוק איתן' בקיץ שעבר, אך למעשה מביאים יוצרי הסרט נקודת מבט צרה וחד צדדית במובהק, ללא כל הקשר או תזכורת לאחריותו של ארגון הטרור חמאס על כל המתרחש בעזה ובהסלמת המצב הבטחוני אשר הוביל להתדרדות הצבאית" כתב אמיר לוי שפנה לסימנטק בשדרות.

"ברצוני להביע תמיהה רבה על החלטתכם לארח ארגון כזה וסרט כזה במוסד מכובד כמו הסינמטק בשדרות" כתב לוי. "דווקא העיר שדרות, כמי שבמשך שנים ארוכות סובלת מאימת הטרור הרצחני, אמורה להוקיע מקרבה תעמולה קיצונית ולאומנית מהסוג הזה. עצם הקרנת הסרט בסינמטק היא למעשה הענקת לגיטמציה לארגונים הנאבקים בישראל ותומכים בטרור, וכמוהה כמתן הצדקה למחבלים ורוצחים ורוח גבית לתומכים בהם. בעשותכם כך אתם פגועים פגיעה חמורה ברגשותיהם של משפחות שכולות, מפקדי ולוחמי צה"ל, תושבי שדרות ומדינת ישראל כולה. וכל זאת במוסד ציבורי הנתמך וממומן מכספי משלם המסים".

מסרון ליו"ר 'אמנסטי' כנגד הקרנת הסרט

שלושה ימים לאחר מכן, צפויה הייתה הקרנת הסרט ב"מולתקא-מפגש", מבנה בבעלות עיריית באר שבע, בו פועל 'פורום דו-קיום', ארגון שמאל נוסף. גם כאן, פנו פעילי ימין לראש העיר בבקשה לביטולו של הסרט ונענו בחיוב.

בארגון 'אמנסטי' החליטו להציף את ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', בהודעות סמס ויצאו במבצע 'מסמסים לרוביק' לדבריהם כנגד ההשתקה ו"סתימת הפיות". בתגובה, החליטו פעילי ימין להציף את יו"ר הארגון יונתן גר, בהודעות סמס כנגד הארגון והסרט המדובר אותו בקשו להקרין, ואף פתחו לצורך המחאה דף פייסבוק 'מסמסים לאמנסטי'.

בין ההודעות שנשלחו ליונתן גר: "בוקר טוב יהודי יקר. זכור מאין באתה ולאן אתה הולך. שום כסף שבעולם או תפיסה הפוכה לא ישנה את עובדת היותנו אחים. משפחה לא בוחרים. זכור זאת. אל תפגע בלוחמים שחרפו את נפשם". הודעה נוספת המנוסחת באופן ציני נשלחה ליונתן גר: "שבוע טוב. נשמח לדעת מתי מועד ההקרנה בסג'עייה. פשוט החבר'ה צריכים לארגן את זמני החפירות. תודה".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד