בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האחים טוויטו: "היה שווה את המחיר"

מאסר בפועל לשני הפעילים שהורשעו בהצתת בית הספר הדו לשוני. על שלומי טוויטו נגזרו שנתיים ואילו על נחמן שנתיים וחצי. ביציאת מבית המשפט שרו "איזה טוב ה'"

  • אברהם שפירא
  • ו' אב תשע"ה - 15:28 22/07/2015
גודל: א א א
שמחים ושרים. האחים טוויטו בעת מעצרם
שמחים ושרים. האחים טוויטו בעת מעצרם

היום (רביעי) גזר בית המשפט המחוזי בירושלים את עונשם של שנים מתוך שלושת הפעילים שהורשעו בהצתת בית הספר ה"דו לשוני" בירושלים בחודש כסלו האחרון, זאת במסגרת הסדר הטיעון עם הפרקליטות.

על שלומי טוויטו גזר בית המשפט המחוזי בירושלים שנתיים מאסר ואילו על אחיו נחמן נגזרו שנתיים וחצי. השניים יצאו מהאולם כשהם מחויכים ושרו "איזה טוב ה'". בנוסף אמרו השניים כי "היה שווה את המחיר".

הכתובות בבית הספר

בנוסף לעונש המאסר בפועל, גזר בית המשפט שמונה חודשי מאסר על תנאי על שלמה טוויטו למשך שלוש שנים מיום שחרורו ופיצוי כספי של 10,000 שקלים לבית הספר הדו-לשוני. על אחיו נחמן נגזרו 10 חודשי מאסר על תנאי ו-15,000 אלף שקלים פיצוי לבית הספר.

יצחק גבאי, המעורב השלישי בתיק, לא הודה בכתב האישום והתיק לגביו עדין מתנהל.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את יצחק גבאי שמשפטו עדין מתנהל: "מדובר בעונש לא קל, ומציע לא להקל ראש בשליחת בחורים צעירים ללא עבר פלילי לכלא, אבל יחד עם זאת כבר כעת מצופה לחשבון נפש מהפרקליטות. המאשימה ביקשה להטיל על הנאשמים עונשים של ארבע עד שבע שנות מאסר. עונשים כאלה בפרקליטות לא מבקשים גם עבור מי שהצית בתי כנסת וחילל מצבות של יהודים בהר הזיתים. התחושה היא לאפליה במדיניות בין יהודים לערבים. את האחים טויטו יצגו עורכי הדין עופר אשכנזי וחגית רייזמן.

כזכור נעצרו השלושה כשבוע לאחר האירוע בו הוצת בית הספר בשכונת פת בעיר ובו רוססו כתובות "די להתבוללות" ו"אין דו קיום עם ערבים".

תגובות (9) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 12 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד