בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חוק המסתננים: ח"כ סמוטריץ' תוקף את בג"ץ

בג"ץ פסל סעיף בחוק שתוקן בפעם השלישית. סמוטריץ': "מה נעלה שיקול הדעת שלהם על זה של המחוקק?!"

  • יח"צ
  • כ"ז אב תשע"ה - 09:36 12/08/2015
גודל: א א א
בצלאל סמוטריץ (מטה חומש תחילה)
בצלאל סמוטריץ (מטה חומש תחילה)

בתגובה לפסיקה שנתנו אמש (ג') שופטי בג"ץ בנוגע לחוק המסתננים שעבר בכנסת, אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי): "צר לי לצנן את התלהבותם של חבריי מימין לנוכח פסק הדין של בג"צ בעניין חוק המסתננים".

"מדובר בפסק דין הזוי שחושף את חוסר ההיגיון, שלא לומר גיחוך, שבאקטיביזם השיפוטי של בג"צ. הקביעה לפיה כליאה למשך 20 חודש, כפי שקבע המחוקק, "אינה מידתית" ולעומתה כליאה למשך 12 חודש כפי שקבעה הנשיאה נאור היא כן מידתית היא פשוט מופרכת".

סמוטריץ' הוסיף "יתכבדו נא השופטים ויסבירו לפשוטי העם במה נעלה שיקול הדעת שלהם על זה של המחוקק?! האם יש באמתחתם איזו נוסחת איזון מתמטית שמצמיחה תוצאה אחת ואין בלתה או שמא פשוט 'כך נראה להם' הגון והגיוני. מי שמם מעל המחוקק לקבוע מה הגון ומה הגיוני?!

אני מציע לחבריי בכנסת ובממשלה ממש לא להסתפק בנחמת העניים שהעניק לנו בג"צ בכך שאחרי פעמיים שבהם התערב ברגל גסה בעבודת הכנסת ופסל את חוקיה הואיל בטובו לא לפסול את כל החוק אלא רק "להפוך אותו למידתי יותר". אני קרא לחבריי לחוקק בהקדם את פסקת ההתגברות שתאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוק שבג"צ פסל".

"זאת ועוד, הנשיאה נאור מציינת בפסק דינה כי "כאזרחית, הייתי שמחה לראות את מדינתי שלי עם יותר חמלה גם כלפי מי שהסתנן לישראל לשבור שבר". אינני יכול שלא לתמוה להיכן נעלמה החמלה הזו של שופטי בג"צ כלפי תושבי השכונות בדרום תל אביב שסבלם מהמסתננים הוא בל יתואר וכלפי מתיישבי בית אל שביקשו שלא להרס את בתי דריינוף רק בשל "סופיות הדיון". קשה לקבל את החמלה המשתפכת הזו של בג"צ שעה שהיא מופגנת רק כלפי ערבים ומסתננים ולא כלפי יהודים ואזרחי המדינה" סיכם סמוטריץ'.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד