בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עשרות הפגינו: "בג"ץ רומס אותנו"

בשכונות דרום תל אביב יצאו עשרות להפגין נגד פסיקת בג"ץ בנוגע לחוק המסתננים. "פסיקת העליון מעקרת לחלוטין את תוכנו של חוק המסתננים"

  • כ"ז אב תשע"ה - 10:55 12/08/2015
גודל: א א א
הפגנה נגד המסתננים בדרום תל אביב. ארכיון (קול ההר)
הפגנה נגד המסתננים בדרום תל אביב. ארכיון (קול ההר)

עשרות תושבים משכונות דרום תל אביב הפגינו אמש (שלישי) ברחוב ההגנה בעיר נגד החלטת שופטי בג"ץ, שלטעמם, עיקרו את תוכנו של חוק המסתננים.

בין היתר, הניפו המפגינים שלטי מחאה עליהם נכתב "בג"ץ רומס את כובדנו", "הליכוד עבד של בג"ץ", "בג"ץ הקיז את דמנו", "דרום תל אביב למכירה", ועוד.

"אין מה לצהול על כך שבג"ץ החליט סוף סוף להכיר בסמכות ממשלת ישראל והכנסת לחוקק חוקים. פסיקת העליון מעקרת לחלוטין את תוכנו של חוק המסתננים, ובכך מפחיתה עוד יותר את המוטיבציה של אותם עובדים זרים לחזור לארצות מולדתם", אמר ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית תל אביב-יפו ותושב דרום תל אביב. "מקומם שאת אותה חמלה שמפגינה נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור כלפי העובדים זרים, היא אינה חשה כלפי תושבי דרום תל אביב, אשר נקלעו בעשור האחרון למציאות יום-יומית קשה מנשוא שנכפתה עליהם", אמר.

חיים גורן, תושב שכונת שפירא וחבר מועצת העיר סיפר על ההפקרות באזור. "אנחנו מאוד חוששים מתוצאות ההחלטה, כי בסופו של דבר מה שזה אומר זה שכמה אלפי אנשים שנמצאים במתקן חולות ישוחררו תוך שבועיים, ומן הסתם רובם ככולם יגיעו לדרום תל אביב ויצטרפו לכמות הבלתי הגיונית שנמצאת כבר היום בשכונות. כמו כן, השחיקה המתמדת שבג"ץ עשה לחוק ההסתננות מביאה לכך שלאט לאט יותר ויותר אנשים מנסים לחזור ולהסתנן לישראל. אנחנו פוחדים ברמה המידית, ומרגישים ששוב שופטי בג"ץ הפקירו אותנו להתמודד עם המצב בשטח, כי בסופו של דבר הם קיבלו את ההחלטה ומי שצריך להתמודד עם התוצאות בשטח זה אנחנו. אנחנו לא שוכחים לרגע שבסופו של דבר האחריות היא על הממשלה למצוא פתרון, ולא ניתן לשבת בחיבוק ידיים", אמר.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד