בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפגנות שבת בירושלים

אלפי חרדים הפגינו בירושלים בתפילת מחאה על חילולי שבת שלדבריהם הולכים ומתרבים בעיר בתקופה האחרונה

  • טוביה אריאל
  • א' אלול תשע"ה - 14:31 16/08/2015
גודל: א א א
קבלת שבת. צולם לפני כניסת השבת (אברהם צמח, חדשות 24)
קבלת שבת. צולם לפני כניסת השבת (אברהם צמח, חדשות 24)

הפגנות השבת בירושלים חוזרות.בהודעה שפרסמה 'העדה החרדית' בשבוע שעבר נכתב: "ועל כן החלטנו שביום השבת קודש עם כניסת השבת יתכנסו המוני החרדים לדבר ה' למחאה גדולה תחת כיפת השמים בתפילת קבלת שבת ברחוב מלכי ישראל פינת שרי ישראל".

בעקבות התרבות חילולי השבת שלדברי מארגני המחאה קיימת בעיר, הם קראו לציבור לבא ולמחות על התופעה. "חובתינו לנוכח חילולי השבת ובפרט עתה כשפותחים רח"ל מרכזי בילוי בעיר הקודש, למחות לזעוק ולהריע כדת של תורה... ושלא יאמרו מדשתקי ניחא להו, ומה גם שלא נשלים עם המציאות המרה האוכלת בכל פה בעיר הקודש", נכתב במודעה.

בעקבות הפרסומים, הגיעו אלפים לתפילת קבלת שבת שהתקיימה ברחוב מלכי ישראל מצומת שרי ישראל ועד למתחם שנלר. במהלך ההפגנה ניסו חלק מהמפגינים, רובם ילדים, לפרוץ למתחם רשות השידור הסמוך, וניפצו את זגוגית החלון של עמדת השמירה.

המודעות הקוראות להפגנה כנגד חילול השבת בירושלים (חדשות 24)

בנוסף תקפו המפגינים רכב בו ישבו זוג מבוגרים שנקלע למקום, אך כוחות משטרה שהגיעו לאזור הצליחו לחלץ את הזוג. מהמשטרה נמסר כי אבנים נזרקו גם לעבר כוחות משטרה ומג"ב שהיו במקום.

במהלך פיזור ההפגנה, תקפה המשטרה את כתב האתר בחדרי חרדים אלי שלזינגר שבא לסקר את האירוע. "שוטר בשם לירון התקרב אלי. כשחששתי שיתקוף אותי, אמרתי לו מיד שאני עיתונאי שבא לסקר, אך אותו זה ממש לא עניין, הוא הדף אותי בחוזקה בידיו, תוך שהוא קורע את חליפתי ופולט קללה ארסית. אם היה זה חילוני, עיתונאי או לא, הוא גם היה מותקף? בטוח שלא. הרי לא עשיתי דבר, לא עמדתי ליד איש שאולי תקף שוטרים" סיפר שלזינגר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד