בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תקשורת נאמנה למקור: "בחדשות 2 פיברקו מרואיין"

עד כמה התקשורת שאנו צורכים אכן מציגה מציאות אמיתית, שלא נדבר על אובייקטיבית? בערוץ 2 פרסמו ראיון עם "פעיל מרכזי בנוער הגבעות", בוואלה טוענים כי מדובר בתחקירן ערוץ 2 שהתחפש... • מבט לתקשורת

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ב' אלול תשע"ה - 18:10 17/08/2015
גודל: א א א
צילום מסך מתוך הכתבה ששודרה בחדשות ערוץ 2
צילום מסך מתוך הכתבה ששודרה בחדשות ערוץ 2

לסיקור המוטה וחוסר האובייקטיביות של התקשורת בכלל ושל ערוץ 2 בפרט, אנו כבר רגילים. כמעט ולא מסקרים את אירועי הטרור הערבי, כל אירוע קטן נגד ערבים תופס כותרות ענק, ובכלל, "הפיגועים האחרונים התרחשו רק אחרי ההצתה בדומא". שלל אירועי האינתיפאדה המושתקת והיהודים שנרצחו בחודשים שקודם לכן, לא רלוונטיים לאנשי התקשורת כאשר זה נוגד את האג'נדה אותה הם רוצים להוביל.

בליל השבת האחרונה, שודרה בחדשות ערוץ 2 כתבתו של עופר חדד. בכתבה הוצג כביכול ראיון עם א', "לשעבר פעיל מרכזי בנוער הגבעות". חדד הציג אותו כמי שרק לפני כשנתיים עזב את הגבעות בשומרון לאחר שצבר עשרות מעצרים וכתבי אישום על פגיעה ברכוש ערבי. כמו כן, חדד ציין כי א' היה מעשרות הבודדים שנמנו על "ההנהגה הלא רשמית" בנוער הגבעות.

לא', שצולם בחדר חשוך ורק את גבו וחלק האחורי של ראשו היה ניתן לראות ושאת קולו היה ניתן לשמוע רק לאחר שעבר עיוות ועריכה, ישנו סיפור מעניין. הוא הכיר את נערי הגבעות, אלו המבצעים לכאורה פעולות תג מחיר, בדוכנים שהקימו בגוש דן ולדבריו רוב אלו המסתובבים בגבעות הגיעו ממשפחות במצבי רווחה וכן נבעטו ממסגרות שונות. כמו כן, ציין המרואיין כי בגבעות משתמשים אותם נערים בסמים.

המרואיין סיפר כי לפעילים לא הפריעה העובדה שיום אחד ימות תינוק ערבי ואת מאיר אטינגר, זה שהוכנס לא מזמן למעצר מנהלי, הוא הציג כ"מוח שמאחורי הכוח. הוא מסוכן", אמר א'. עוד הוסיף ותיאר בפרוטרוט את החשדנות בין הפעילים, "לא שואלים שאלות. לא מאיפה באת ולא לאן אתה הולך. אם אתה שואל שאלות אתה נשרף, עלולים לחשוב שאתה שתול. אם דיברת בחקירה אתה הופך ליעד".

א' לא עצר כאן והמשיך לתאר את הפעילים כנערי פרא. אך למרבה האירוניה מסתבר, כי א' שצולם בכתבה, הוא לא אחר מאשר תחקירן ערוץ 2 בשם עמרי מנשה. כך על פי פרסום בוואלה ברנז'ה. על אף שבתמונות שהוצגו בכתבה, טרחו בערוץ החדשות לציין כי מדובר בתמונות שאין ביניהם לבין הנאמר בכתבה כל קשר, בנוגע לזהותו האמיתית של המרואיין, לא השאירו אף רמז.

עוד כתבו בוואלה, כי שוחחו עם גורמים בחברת החדשות של ערוץ 2 ושם סיפרו להם כי ההקלטה שנשמעת במהלך הכתבה היא אכן הקלטה משיחה עם פעיל לשער מנוער הגבעות, אולם "בשל הסכנה לחייו בעקבות הריאיון", אמרו ככל הנראה בניסיון נוסף להכפיש את נוער הגבעות, "הוחלט להשתמש באילוסטרציה. כמו כן, מאותה סיבה, כך אמרו בחברה, הוחלט שלא לציין בפני הצופים התמימים כי מדובר באילוסטרציה.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד