בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המסתננים שישוחררו השבוע - לא יגיעו לתל לאביב

לאחר המפלה שנחלו תושבי דרום תל אביב בפסיקת בג"ץ, שר הפנים קבע כי המסתננים שישוחררו השבוע, לא יוכלו להיכנס לתל אביב ואילת

  • ח' אלול תשע"ה - 15:40 23/08/2015
גודל: א א א
מתקן חולות
מתקן חולות

נראה כי 1,200 המסתננים שצפויים להשתחרר השבוע ממתני השהייה חולות וסהרונים שבנגב, בעקבות החלטת בג"ץ לפני כשבועיים, לא יוכלו להגיע לתל אביב או לאילת, כך על פי תוכניתו של שר הפנים סילבן שלום, שקיבלה היום (ראשון) אישר מהמערכת המשפטית.

לאחר ששופטי בג"ץ שינו את החלטת הממשלה והגבילו את משך הזמן שבו יהיה ניתן להחזיק את המסתננים במתקני השנייה, קבע השר שלום כי 600 מסתננים הצפויים להשתחרר ביום שלישי הקרוב, ו-600 נוספים הצפויים להשתחרר ביום רביעי, לא יוכלו להיכנס לתל אביב או אילת.

על אף פסיקת בג"ץ, הושארה בידיו של שר הפנים הסמכות להחליט לאן יועברו המסתננים. כיוון שבתל אביב מתגוררים כיום עשרות אלפי מסתננים לא חוקיים, וכעשרה אחוזים מתושבי של אילת הינם מסתננים בלתי חוקיים, אסר השר על המסתננים כאמור, להגיע לערים אלו.

במקומם, ייכנסו לאילת מידי בוקר 1,500 עובדים ירדנים דרך מסוף הגבול, ובערב הם יחזרו לבתיהם. כמו כן, נקבע כי עובדים אלה יועסקו בעבודות שאינם לא נדרשות בעיר, זאת כדי שלא יתפסו את מקומם של "חיילים משוחררים".

אותם מסתננים שישוחררו השבוע, יקבלו אשרות שהייה, עליהם יהיה כיתוב הגבלת הכניסה לאזורים אלו. מסתנן שיאותר על ידי פקחי הרשות במקומות האמורים, יישלח למתקן סהרונים למשך תקופה מסוימת.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד