בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחר: "סיבוב שערים חגיגי ומיוחד"

הקשר בין סיור סליחות להר הבית יביא מחר (ד') המונים לסיבוב השערים המסורתי. "תהיה אווירה מיוחדת של הכנה לראש השנה ולימים הנוראים"

  • אברהם שפירא
  • כ"ד אלול תשע"ה - 20:00 08/09/2015
גודל: א א א
סיבוב השערים בחודש אב (מנדי הכטמן)
סיבוב השערים בחודש אב (מנדי הכטמן)

מחר (רביעי), כ"ה באלול, יתקיים סיבוב השערים המסורתי סביב שערי הר הבית. מאות יהודים צפויים להגיע לרחבת הכותל ולהשתתף בסיבוב המפורסם, בשעה 19:00 בשירה וריקודים.

"סיבוב השערים הקרוב הוא מיוחד" אומר הרב יוסי פלאי ממארגני האירוע. "כול סיבובי השערים צמודים לתאריך ראש החודש. בראש חודש תשרי, בו חל ראש השנה, אי אפשר לעשות צמוד לתאריך, אבל אנחנו לא מוותרים ובדרך כלל אנחנו מסובבים את ההר בכ"ה אלול שהוא לפי חז"ל היום הראשון לבריאת העולם, וראש השנה הוא תאריך בריאת האדם".

"זה אווירה מיוחדת של סיבוב שערים, של התכוננות לראש השנה ולימים נוראים. יכול להיות שהמקום הכי טוב לסיורי סליחות, הוא הר הבית, כי כל המושג של סליחה וכפרה הוא קשור בבית המקדש. כל עבודת הימים הנוראים בבית המקדש מביאה את הכפרה השלימה, וכאשר אנחנו מתחברים למקום המקדש אפשר לקרוא לזה סיור סליחות" אומר הרב פלאי.

"סיבוב השערים בא להזכיר לנו שלא מספיק לרצות אלא צריך להיות מוכנים לקום ולעשות מעשים. להגיע ברגליים זה גם מעשה. אנו מצפים שזה יהיה הכנה טובה לשנה הבאה שהיא לא שנה רגילה, היא מוצאי שביעית עליה כתוב ש"בן דוד בא".

בעז יעקובי, גם הוא ממארגני סיבוב השערים, ציין כי סיבוב השערים צפוי להיות המוני יותר מהרגיל וכי במהלכו ישירו את הפיוט "עת שערי רצון" אותו שרים בראש השנה בחלק מהקהילות והוא עוסק בעקדת יצחק והר הבית.

בנוסף, מזכיר לנו יעקובי את אתר האינטרנט "סיבוב שערים" שנפתח לטובת האירועים. באתר מתעדכן מדי חודש הזמן שנותר עד לסיבוב שערים הבא ומשולבים בו הסברים, תמונות ומידע. באתר ישנה אפשרות לצפות בתמונות לאחר סיבוב השערים ולתייג את פני החברים והמכרים ברשתות החברתיות.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד