בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"להקים הנהגה תורנית - ע"י ריבוי אור"

חברי הנהלת 'דרך חיים' שיגרו דף עמדה לאלפי המתפקדים בתנועה. "דרושה הנהגה חדשה, אך זו צריכה לבוא בדרך של 'תשובה מרצון'". לסיום, קראה הנהלת התנועה לתמוך במורחקים המנהליים

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ו אלול תשע"ה - 20:10 10/09/2015
גודל: א א א
"אין כל ספק שדרושה הנהגה חדשה שתוביל את עם ישראל בדרך התורה. הנהגה שתדאג לביטחונם האישי של יהודים בכל רחבי הארץ; שתעמיק את הזהות היהודית, של הכלל ושל כל ילד וילדה שחיים כאן; שתעמיד מערכת חינוך, משפט, רפואה, כלכלה ורווחה המבוססות על ערכי הנצח של תורת ישראל; שתדאג לאיתנות הכלכלית של בני הארץ הזו; שתפתח את עולם התורה ועולם האקדמיה מתוך זיקה עמוקה של הפריה הדדית; שתחזק את ערכי המשפחה היהודית, את הערבות הקהילתית ואת היכולת לנהל שיח עמוק מתוך אהבת ישראל; שתשמש מגדל-אור תורני ומוסרי לאומות העולם".

את הדברים כתבו חברי הנהלת תנועת דרך חיים לכ-4,000המתפקדיםבתנועה, כקריאת כיוון לאחר האירועים האחרונים. "מאירוע ההצתה בכפר דומא, דרך הגל התקשורתי העכור בעקבותיו, ועד גל המעצרים המנהליים המזכיר משטרים אפלים", כפי שניסחו זאת במכתבם.

במכתב, פורשים חברי הנהלת התנועה, הרב יוחנן בן זכאי, עו"ד אורי צפורי, אפרים בן שוחט ועקיבא הכהן, את הקו המנחה את התנועה בפעילותה למען "כינון חיים ציבוריים על פי תורה".פעולותשל יחידיםאינןמובילות להעמדת הנהגה חלופית, כך אומרים חברי הנהלת התנועה,זאת אף אם המעשיםמגיעים ממניעים קדושים וטהורים, כלשונם. "מרבית הציבור היהודי במדינת ישראל אינו אוהב שמאלצים אותו להיות שותף לפעילות בעל כרחו".

"את דרך המוסר והתוכחה, שהיתה נהוגה עד להופעתו של הבעש"ט, החליפה הדרך של גילוי אור התורה, חיזוק האמונה וקרוב הלבבות של עם ישראל לאביהם שבשמים. הבעש"ט לימד כי חושך לא מגרשים במקלות כי אם על-ידי ריבוי אור, ואת הדרך הזו הנחיל לדורות הבאים עד היום. בדורות האחרונים, ב"עקבתא דמשיחא", המציאות מוכיחה שדרך הכפייה והתוכחה הקשה אינה פועלת, ככלל. אדרבה, במקום לעורר לתשובה, הדרך הזו עלולה להרחיקיהודיםולגרום לאנשים לבטא את החלקים הלא-טובים בנפשם. אולם בדרך של ריבוי אור ניתן לחלץ מכל יהודי את הטוב הגנוז בו. כך הוחלף המושג 'להוכיח' במושג 'להווכח' – "טעמו וראו כי טוב ה'".

את הדברים שנאמרו בעיקר בנוגע לעבודת ה' הפרטים, משליכים חברי ההנהלה גםלעבודת התשובההציבורית. "תשובה צריכה לבוא מתוך רצון, במיוחד בדור שלנו שככלל אין בו מקום לכפיה. הדרך לחולל שינוי בציבוריות היהודית במדינת ישראל, תלויה ביכולתנו להאיר את עיניהם של ישראל בטוב טעם ודעת של התורה בענייני הציבור. לשם כך הוקמה תנועת דרך חיים".

גם גל הצווים המנהליים שחולקו לאחרונה לפעילים בהתיישבות, מקבל התייחסות במכתב. "מתן הצוים מצטרף למגמה החמורה שמוביל שר הבטחון לאחרונה, המטשטשת במכוון את ההבדלה ביןאוהב לאויב, בין העם היהודי לאויביו. כך הצהיר שר הבטחון לאחרונה כי צריך להתייחס ל"מחבל יהודי" כמו למחבל ערבי, באותן הוראות פתיחה באש – אמירה מזעזעת, המעקרת את תחושת הצדק של המלחמה באויב ומבקשת להפוך את צה"ל למעין כוח שיטור נטרלי שתפקידו לשמור על השקט והסדר בין 'שני הצדדים' ".

את המכתב חותמים הכותבים בקריאה להירתם לתמיכה בעצורים ובמורחקים המנהליים.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד