בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התקשורת דואגת לערבים

בערוץ 2, בערוץ 10 וב-YNET חוששים לגורלם של הערבים בעקבות אירועי הטרור הערבי...

  • אורי קירשנבום
  • כ"ט תשרי תשע"ו - 18:30 12/10/2015
גודל: א א א
נהג מונית ערבי. בערוץ 2 דואגים לפרנסה שלו (צילום מסך)
נהג מונית ערבי. בערוץ 2 דואגים לפרנסה שלו (צילום מסך)

בערוץ 2 שודרה באולפן שישי האחרון כתבתו של יונתן ריגר - "ערביי ישראל מספרים על החשש מנקמה". בכתבה, משוחח ריגר עם כמה פועלי בניין ערבים שעובדים בתל אביב. אחד מהם סיפר איך אחרי הרבה שנים שהוא עובד באזורים יהודיים, הוא נתקל בימים אלו בפעם הראשונה במקרה שבו חיילת שעברה לידו הסתכלה עליו במבט חשדני. באמת מעניין מדוע...

"בעקבות הפיגועים, החל גל שנאה כבד לשטוף את הארץ" טוען ריגר, כשברקע רואים את רגעי תפיסת הערבי שביצע את הפיגוע בפתח תקווה, כשיהודים עומדים מסביב וקוראים להרוג אותו. רק בשביל שנבין – מבחינת ריגר וחביריו, קריאות ספונטניות להרוג מחבל שזה עתה דקר ופצע קשה יהודי – הן חלק מ"גל שנאה".

בהמשך מלווה ריגר את דאוד, נהג מונית ערבי מירושלים, שמספר איך הותקף על ידי מפגינים בירושלים ושוטח בפני הצופים את קשיי הפרנסה שיש לו מאז שהפיגועים התגברו בצורה משמעותית כל כך. מעניין יהיה לחפש בארכיון של ערוץ 2 כתבות שעוסקות בפגיעה בפרנסתם של עסקים יהודים באזורים בהם הטרור הערבי גובר.

מסעדות ערביות ריקות ממבקרים (צילום מסך, ערוץ 10)

ברוח דומה, במהדורת המגזין של ערוץ 10, שודרה השבוע כתבתו של אבי עמית העוסקת במשבר הפרנסה של בעלי עסקים ערבים שאיבדו את הקליינטורה היהודית בתקופה האחרונה. אושרת קוטלר, המגישה, הקדימה ואמרה שזה מתחיל להיראות כמו מאורעות "אוקטובר 2000", כשהחשש העיקרי הוא כמובן "איבוד האמון בין האוכלוסייה הערבית לאוכלוסייה היהודית במדינת ישראל" ולא מסיכון חייהם של יהודים רבים.

בזה אחר זה נראו מסעדות בבעלות ערבית ביפו, בחיפה ובנצרת, ריקות מאדם, בשעות בהן בימים עברו היו הומות יהודים. אושרת קוטלר סיפרה שאבי עמית חזר מהמסע הזה ב"ערים המעורבות" "בלי הרבה אופטימיות". אנחנו דווקא חשבנו שבשביל יהודים רבים יש כאן פתח גדול לאופטימיות.

גם בYNET מרחמים (צילום מסך YNET)

גם ב-YNET לא הצליחו להסתיר את החמלה הרבה שיש להם כלפי הסוחרים הערבים שפרנסתם נפגעת בשל הטרור שהשכנים והחברים שלהם מפעילים, ומביעים חשש מפני התמוטטות של העסקים. בשביל מי שחשב על יפו כ"בועת דו קיום", באמת ניתן לצפות לאכזבה...

ושוב ערוץ 2 (צילום מסך)

ובחזרה לערוץ 2. בכתבה שהעלה היום מתן חצרוני, כתב בחדשות 2 אונליין, הוא מביא דברים של ארבעה ראשי רשויות ערבים, בהם הם מסבירים על הקשיים שיש ב"ערים הערביות", ועל החשש שלהם לבקר בערים יהודיות, חשש מנקמה.

תגובות (8) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד