בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נתניהו הסכים: מצלמות בהר לידי הוואקף

נתניהו הודיע לקרי כי ירשת את הר הבית במצלמות שיהיו פתוחות לוואקף הערבי. עו"ד בן גביר שיגר מכתב לנתניהו ובמטה ארגוני המקדש תקפו את ראש הממשלה על רקע הדברים

  • אברהם שפירא
  • י"א חשון תשע"ו - 21:26 24/10/2015
גודל: א א א
ערבים בהר הבית השבוע (שלמה מור)
ערבים בהר הבית השבוע (שלמה מור)

ראש הממשלה, בנימין נתיהו הודיע לג'ון קרי כי הוא משאיר את ה'סטטוס קוו' בהר הבית על כנו, וכי הוא מסכים לרשת את הר הבית במצלמות אליהם יוכלו להגיע גם אנשי הוואקף.

בנוסף דווח בעיתונות הערבית כי נתניהו גם אישר בהודעתו לקרי הקפאת בניה ביהודה ושומרון, וכי לא תהיה על כך הודעה רשמית וימשיכו להתקיים מכרזים בכדי לא לגרום להתפרקות הממשלה.

בעקבות הסכמתו של ראש הממשלה, פנה עורך הדין איתמר בן גביר הערב (מוצ"ש) במכתב לראש הממשלה נתניהו והודיע כי הסכמתו לספק לווקף גישה למצלמות האבטחה בהר הבית אינה חוקית ויש בה משום פגיעה והפרה של חוק הגנת הפרטיות.

נתניהו וקרי בפגישה (עמוס בן גרשום לע"מ)

במכתבו לראש הממשלה כתב בן גביר כי "מעבר לתחושה כי "בעל הבית השתגע", והודעתו של נתניהו לקארי כי יהודים לא יתפללו בהר הבית ואף תינתן לווקף גישה למצלמות האבטחה, היא כניעה לטרור ומתן פרס למרצחים שהשיגו למעשה את מטרתם, הרי שצעד זה נגוע באי חוקיות".

"חוק הגנת הפרטיות התשמ"א 1981 קובע איסור מפורש של התחקות, בילוש וכל פעולה אחרת שעלולה להטריד אדם. לפי הוראות החוק מי שמפרו הוא למעשה מעוול במישור האזרחי וצפוי לתת פיצוי כלפי מי שהפרו את פרטיותו". עו"ד בן גביר התרה בנתניהו ואמר כי במידה ואכן הצהרתו לקארי תתממש, גם לנתניהו תהיה אחריות לכך, והוא עתיד ליתן את הדין בתביעות אזרחיות.

במטה ארגוני המקדש הגיבו גם כן להסכמת ראש הממשלה: "המטה המשותף מברך על ההתחייבות לפריסת מצלמות בהר הבית. אנחנו סמוכים ובטוחים כי פתיחת מצלמות הר הבית לכלל הציבור יוכיח לעיני כל עד כמה יהודים מופלים לרעה בהר הבית, כמו גם יציג לעיני העולם את האלימות המוסלמית וחוסר האונים של המשטרה בטיפול בה".

במטה ציינו גם כי "בנוגע לאיסור תפילה בהר הבית - על פי חוקי מדינת ישראל, נתניהו אינו מוסמך להתחייב לאסור על יהודים להתפלל בהר הבית. האיסור הזה נוגד את חוק יסוד".

"יהודים התפללו בהר הבית 3000 שנה לפני נתניהו וקרי ויתפללו בהר הבית לעד אחריהם. הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר ליהודים עלי אדמות, והוא המקום אליו התפללו יהודים מכל העולם מאז חורבן בית המקדש השני. הר הבית הוא "ציון" העומד בבסיס התנועה הציונית".

"תפילה היא אקט פנימי רוחני שאין בכוחו של צבא או משטרה למנוע אותה. המציאות בהר הבית, לא תיקבע על ידי נאומים ואפילו לא על ידי התחייבויות בינלאומיות למצלמות, אלא על ידי העובדות בשטח. על כן אנו קוראים לכל מי שרוצה שהמדינה הזאת תמשיך ותישאר יהודית, ותהיה מחוברת למסורת ישראל מאז ימי התנ"ך - בואו לציון היא הר הבית והתפללו בו. אנו חייבים להרגיל את העולם שיהודים הם חלק מהנוף הטבעי של ההר".

אנו מתפללים כחוק בכל ימות השנה בשנים האחרונות בהר הבית ונמשיך להתפלל בו.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד