בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בן גביר על הדחת הצוער: "צעד פוליטי"

"רבין השתתף בירי בו נרצחו יהודים באלטלנה, כבר אז הוא עשה את הטעות שלו" אמר הצוער לחבריו ואלו דווחו למפקדים, דבר שהוביל להדחתו

  • חיים כהנא
  • ט"ו חשון תשע"ו - 09:40 28/10/2015
גודל: א א א
קורס קצינים (Ori~)
קורס קצינים (Ori~)

צוער בקורס קצינים של צה"ל הודח אתמול (שלישי) מהקורס בשל התבטאויותיו כנגד יצחק רבין, ראש הממשלה לשעבר שנרצח לפני כעשרים שנה על רקע הסכמי אוסלו, כך פורסם ב'הארץ'.

"ודאי שלא מדובר באמירה מסיתה אלא לכל היותר פרשנית" אמר עורך דינו של החייל, איתמר בן גביר לאחר ההדחה. "בנסיבות אלה לא היה כל מקום להדחה שנראית כצעד פוליטי אולי על רקע מקום מגוריו של מרשי, אולי על רקע העובדה שלא היה בין אוהדי רבין".

לאחר טקס יום השנה ליצחק רבין שהתקיים בקורס בו השתתף, אמר החייל המשרת בגדוד "נצח יהודה" של חטיבת כפיר, כי "את רבין אפשר היה להרוג כבר הרבה שנים קודם, כי השתתף בירי התותח שבו נרצחו יהודים על הספינה אלטלנה. כבר אז רבין עשה את הטעות שלו".

חבריו לקורס העבירו את הדברים למפקדים ועניינו הובא בפני ועדת הערכה בראשות מפקד בית הספר לקצינים, שאישרה את הדחתו.

בעקבות ההדחה פנה עורך דינו של החייל, איתמר בן גביר לפרקליט הצבאי הראשי יניב אלאלוף. "פרסומים שפורסמו באשר למרשי אינם נכונים הוא לא הצדיק את רצח רבין, וכל שאמר במהלך שיחה פרטית הוא להביע מחאה על המג"ד שהזכיר בטקס את פרשת אלטלנה תוך שהוא מציין שבאירוע כזה יכול היה רבין למצוא את מותו במידה והאנשים על האונייה היו פחות אחראיים".

"ודאי שלא מדובר באמירה מסיתה אלא לכל היותר פרשנית. בנסיבות אלה לא היה כל מקום להדחה שנראית כצעד פוליטי אולי על רקע מקום מגוריו של מרשי, אולי על רקע העובדה שלא היה בין אוהדי רבין".

"במדינת ישראל, גם בצה"ל מותר לא לאהוד דמות פוליטית. צה"ל לפחות כפי הידוע לח"מ לא הפך לצבא המהפכה של איראן ועל רקע אלה ברור שהדחתו של מרשי לא רק שגרמה לו עוול אלא הייתה בניגוד לחוק" כתב עו"ד בן גביר לפצ"ר.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד