בע"ה ח' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ההתעללות בגבעת הבלאדים: הצו איננו קריא

תושב גבעת הבלאדים שנעצר הלילה שוחרר בביהמ"ש ללא תנאי לאחר שהשופט קבע כי הצו שהוצג לו אינו קריא וכי לא ברור שהוא חל על שטח הגבעה. ארגון חוננו: "נתבע את המשטרה בגין מעצר שווא"

  • יח"צ
  • כ"א חשון תשע"ו - 20:50 03/11/2015
גודל: א א א

שופט בית משפט השלום בירושלים דוד שאול גבאי ריכטר, הורה על שחרורו ללא תנאי של תושב גבעת הבלאדים בכוכב השחר תוך שהוא מותח ביקורת על המשטרה.

התושב, נשוי ואב לשני ילדים, נעצר הלילה בפשיטת משטרה על הגבעה במהלכה נעצרו כעשרה תושבים. רובם שוחררו במהלך הלילה אולם המשטרה החליטה להביאו לבית המשפט ודרשה להורות על הרחקתו מביתו למשך 180 יום, וכן הפקדה כספית על סך 5,000 ₪. לטענת נציגי המשטרה התושב שהה בשטח סגור, והוצג לשופט צו משנת 99', חתום בידי שר הביטחון יעלון אשר היה באותה התקופה אלוף פיקוד מרכז, בנוסף לצו אלוף נוסף מהשנים האחרונות.

עו"ד רחביה פילץ המייצג את התושב מטעם ארגון חוננו טען בדיון כי הצו לא חל על תושבי המקום, אולם השופט גבאי ריכטר נמנע מלהתייחס לטענה וקבע כי עוד בטרם עולה שאלת הכלת הצו על התושבים, הרי שהצו שהוגש אינו קריא ולא ברור האם הוא חל על גבעת הבלאדים, ולכן הוא מורה על שחרורו של התושב ללא תנאי.

"הצו שסומן איננו קריא והסימונים שסומנו בו הן במפה והן בצילום האווירי כלל אינם ברורים, ולי אין שום ידיעה מהי גבעת הבלאדים ומהי גבולותיה, ומדוע נטען כי הצו מתייחס לאותה גבעה", כתב השופט. "שאלות אלו נותרו פתוחות באין מענה, ובנסיבות אלו לא מצאתי כי קיים חשד סביר נגד המשיב ומשכך לא אוכל להעתר לבקשה לא מראשיתה ולא אחריתה" .

בארגון חוננו המייצג את התושב שכאמור שוחרר חזרה לביתו ללא כל תנאי, אומרים כי הם בכוונתם להגיש תביעה אזרחית כנגד המשטרה על מעצר שווא.

עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו שייצג את העצור מסר בתגובה: "חבל שבימים טרופים אלו שהסכינאות והרציחות של הטרור הערבי הם מעשים שבכל יום, המשטרה נוקטת במעצרים בלתי חוקיים, ומתנכלת באופן שיטתי לתושבי המקום על אף שהם מתגוררים במקום בצורה חוקית".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד