בע"ה ד' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עובדת פוטרה בגלל סרטון נגד ערבים

המשרד לביטחון פנים פיטר עובדת בעקבות סרטון נגד ערבים שהעלתה לפייסבוק. נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה: הנושא בבדיקה

  • אורי קירשנבום
  • כ"ג חשון תשע"ו - 12:28 05/11/2015
גודל: א א א
סכינים שנתפסו אצל ערביות בחברון (דוברות המשטרה)
סכינים שנתפסו אצל ערביות בחברון (דוברות המשטרה)

שוויון הזדמנויות בעבודה?עובדת בלשכת השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, העלתה לעמוד הפייסבוק שלה סרטון סאטירי שבו היא מקריאה סיפור.הסיפור שלה בנוי מחרוזים ומקביל לספר הילדים המפורסם "מעשה בחמישה בלונים", "מעשה בחמישה סכינים" נקרא הסיפור שלה.

"אבא של אחמד הביא מתנה, מפלדת אל חלד סכין לכל ילד. למוחמד סכין אדום, לאחמד סכין צהוב, למרואן סכין ירוק, לפאטמה סכין כחול ולסמיר סכין סגול. יצאו הילדים לרחבי ישראל, רק שעכשיו כל אחד מחבל. יצא מוחמד עם סכין אדום, לדקור אנשים באמצע היום. ופתאום: בום טראח! מה קרה? מוחמד נוטרל, מוחמד נורה. לא נורא ערבי ערל, זה סופו של כל מחבל".

כך ממשיך הסיפור על כל חמשת הילדים שיצאו לבצע פיגועים וברגע הארחון נורו ונהרגו. "זה סופו של כל מחבל".

אהבתם את הסיפור? כנראה שבמשרד לביטחון פנים לא כל כך אהבו את הסיפור של העובדת שלהם והיא פוטרה לאלתר מהעבודה.

(צילום מסך)

אמנם, לא לגמרי ברור איך החליטו במשרד הממשלתי לפטר את העובדת ואיך, בעיניהם, הליך הפיטורים מתיישב עם החוק - "חוק שוויון הזדמנויות בעבודה" אוסר, בין האשר על פיטורים של אדם בשל השקפותיו.

נזכיר, כי בקול היהודי נחשף לא מזמן, כי נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה של משרד הכלכלה פנתה ביוזמתה למעסיקים שהצהירו שיפסיקו להעסיק ערבים על רקע המצב הבטחוני החמור.

מנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה מסרו לקול היהודי: "נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה היא הגוף האמון על אכיפה אזרחית של חקיקת השוויון בעבודה. חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה אוסר על אפליה על רקעים מגוונים, בין היתר, על רקע השקפה. על מנת לקבוע האם פיטורין מסוימים היו על רקע השקפה יש לבחון לעומק את נסיבות העניין, ולבחון האם הפיטורין אכן נעשו בעקבות השקפה ובמידה וכן האם הם לא נכנסים לחריג בחוק שמתיר אבחנה כזו במידה והיא נובעת מאופי ומהות התפקיד. נציין כי על המעסיק הנטל להראות כי האבחנה נובעת מאופי ומהות התפקיד. יש לציין שבמסגרת בחינה זו ישנה משמעות רבה לעובדה שמדובר בעובד או עובדת של המגזר הציבורי. בנוגע למקרה הספציפי שהוא בפנינו, הרי שהמקרה הגיעו לשולחננו רק עתה, ובשל זה אנחנו בוחנות לעומק את נסיבות המקרה. בסיומה של בחינה זו נציבות השוויון תחליט כיצד יש להמשיך ולטפל במקרה, אם בכלל".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד